  • Data: 2008-03-22 10:40:55
    Temat: Re: siec MESH - pytanie
    Od: "4est_pl" <4...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoje wyliczenia nie uwzgldniają faktu że Motorola ma podwójne tory
    > radiowe
    > pracujące jednocześnie w przeciwnych polaryzacjach, co nieco zmienia
    > zasady
    > wykonywania tych obliczeń. Aby wyczeprac temat musiałbym tu wkleic jakieś
    > 300 stron z dokumentacji, szczególnie rozdziału poswiecone niestandardowym
    > technikom modulacji.

    To wiele nie zmienia, fizyka pozostaje fizyka bez wzgledu na zastosowane
    modulacje ;)

    > Nie, podałem Ci to na podstawie znanych mi - pracujacych linków, i wierz
    > mi
    > maja sie dobrze nawet w najwieksze śnieżyce i ulewy.

    Tak, wspomniany wczesniej link w KPSI po ustawieniu mocy zgodnie z prawem
    rwal jak szalony, a uzyskiwane predkosci nie mialy nic wspolnego z
    wyliczeniami motoroli :D
    Powiem wiecej, ten sam efekt mozna bylo uzyskac na sprzecie znacznie
    tanszym....;)

    > Bo cena jest nie mała, link ze zintegrowanymi antenami kosztuje ok.
    > $20.000, z zewnętrznymi jeszcze drożej

    Widze, ze ktos od dawna nie sliedzi rynku linii radiowych :P
    Za kase o ktorej piszesz zalatwie Ci SDH STM-1 z antenami 0,6 m i jeszcze
    sporo $$$ zostanie na wspolne piwo ;)

    > i jak sam wiesz powstaje nie mały
    > problem z konstrukcją i wytrzymałością masztów.

    anteny uzywane np do 'konopki' pochodza od tych samych producentow, ktorzy
    robia anteny do klasycznych linii radiowych ;) np Andrew, RadioWaves,
    Gabriel lub RFS (tego ostatniego szczerze odradzam - duuzo tanszy niz
    Andrzej ale jakosc wykoniania zwlaszcza konstrukcji i wizownika ponizej
    wszelkich oczekiwan...).
    Gabaryty te same, waga ta sama - wiec problemy o ktorych piszesz rowniez ;)

    > Ale są tez i nizaprzeczalne zalety (jak chocby praca w trybach nLOS i NLOS
    > na krótkich linkach).

    Tu sie zgodze w 101% - bo wlasnie po to sa produkowane takie zabawki ;)
    Producenci linii radiowych nie spia i rowniez ida do przodu. Z Twoich
    wypowiedzi wynika posrednio jakoby tylko segment tanich radyjek podlegal
    rozwojowi. Tymczasem klasyczne linie radiowe rozwijaja sie dynamicznie. Ceny
    spadly drastycznie w porownaniu z tym co bylo 1 czy 2 lata temu oraz np
    mozesz dostac tzw superPDH gdzie w kanale 7MHz masz 50 Mbps i pelny duplex w
    2 niezaleznych czestotliwosciowo torach transmisyjnych (nie to co we
    wszelkich klonach WiFi 'pseudo duplex'), oprocz wysokiej modulacji masz
    jeszcze FEC'a ;)

    > Nie tylko UKE kontroluje takie projekty, kontrole wewnętrzne są
    > zdecydowanie
    > surowsze. Na szczęście nie ma ani potrzeby ani powodu tego robic.

    uznajmy ta kwestie za zamknieta, jestem 'blizej' tematu niz mozesz sadzic ;)