  • Data: 2008-03-22 10:16:38
    Temat: Re: siec MESH - pytanie
    Od: "4est_pl" <4...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To w jaki sposób są robione linki na sto kilkadziesiąt kilometrów?
    > Ogólnie niby dobrze myślisz, ale zupełnie nieprawidłowo zabierasz się do
    > sprawy.

    Przepraszam - czy ja gdzies napisalem, ze nie da sie postawic przesla na
    kilkadziesiat kilometrow ?
    Piekny przyklad stoi w samym centrum Wawy, link z Pragi do Bramek pod Wawa.
    Jako ciekawostke dodam, ze z passive repeater'em na LIMie gdzie wisza dwie
    anteny 240 cm Gabriel'a spiete twardym falowodem ;)
    Sa tylko 'drobne' roznice o ktorych IMHO warto wspomniec: praca pasmie
    koncesjonowanym oraz freq jesli dobrze pamietam 7GHz.
    Zatem nie te moce, nie ten sprzet i nie ta filozofia ;)

    > Duże anteny mają sens w pewnych sytuacjach

    Wcale nie mowie, ze jest inaczej. Nie chce tylko, zeby ktos opowiadal
    farmazony o legalnym linku pracujacym na dystansie 40 km zrealizowanym w
    wolnym pasmie np. 2.4GHz (dla 5GHz tlumienie w wolnej przestrzeni zabija
    link).
    Dyskusja o modulacjach tez nie bardzo ma sens, bo jak zapewne wiekszosc
    'ludzi z branzy' wie im wyzsza modulacja tym gorsza czulosc odbiornika.
    Uwzgledniajac 'tlo', ktore dla pasm uwolnionych nie jest juz na poziomie -90
    dBm (zwlaszcza w duzych aglomeracjach) jaki mamy stosunek sygnal/szum ?
    Dolozmy do tego zapas 4-5 dBm i mowimy o poprawnie zbudowanym przesle
    pseudo-linii radiowej ?