  • Data: 2016-12-02 12:45:49
    Temat: Re: silnik krokowy - praca ze zrodla pradowego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vernon L. Pinkley" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Mirek napisał:

    >Teoria mówi Napięcie x2 = Max. obroty też x2.

    Nie wiem czy w krokowcach to sie sprawdza.
    Za to na pewno grozi spaleniem silnika po zatrzymaniu.

    Zrodlo pradowe ... dawniej sie spotykalo uklady, ktore zasilaly uklad
    np z 30V, ale po zatrzymaniu przechodzily na 5V.
    Dopoki impulsy szybko zmieniamy, to indukcyjnosc silnika sama
    ograniczy prad, a napiecie do szybkich zmian potrzebne duze.

    Po chwili, jak prad juz narosnie, to napiecie trzeba male.
    Klasyczne zrodlo pradowe raczej za duze straty wniesie.

    >Można też poszukać takiego co ma 48 kroków na obrót. tj. 7,5
    >stopnia/krok

    Ogolnie do szybkich obrotow trzeba poszukac szybkiego silnika. Taki,
    co np pozwala na 50kHz.
    Ale nawet on musi byc stopniowo rozpedzany, bo tak od zera to na tyle
    nie wskoczy.

    J.