  • 201. Data: 2012-10-16 15:23:42
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 07:25, kenobi pisze:

    > a ktore dokladnie? ja rzucilem okiem na kilka
    > i sa one kryptyczne ale czysto napisane i
    > ocenilbym chyba wysoko w nocie 'za wyglad'
    >
    > (choc z tym preprocesorem to rzeczywiscie
    > dziwny styl)

    Ale tu jest jakieś pomieszanie z poplątaniem.
    To są zadanka, których rozwiązanie zajmuje 50-300 linii,
    które oceniane są wyłącznie za pomocą automatycznych
    testów, implementowane w ciągu godziny i do których
    nikt nigdy później nie zajrzy.

    Mógłbym dodać tu komentarze.
    http://potyczki.mimuw.edu.pl/user.phtml?op=solutions
    &m=info&id=67332
    http://potyczki.mimuw.edu.pl/user.phtml?op=solutions
    &m=info&id=70093
    Ale na cholerę?
    Ja tu przyszedłem się pobawić, takie sudoku, a nie robić
    "produkcyjny kod":)

    pzdr
    bartekltg

  • 202. Data: 2012-10-16 15:36:58
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 12:40, slawek pisze:
    > Użytkownik "kenobi" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A tak patrząc na rozwiązania zadania 6A "Laserowy bilard" (nota bene,
    > "laserowy bilard" to ma być gra, ale gdzie w tym element rozrywki? a
    > przynajmniej rywalizacji?) widzę 3 nagrodzone notą 10/10 rozwiązania, a
    > w nich kolejno:
    >
    > 56: /* FFT z bibl. Marka Cygana */
    >
    > 1: // Uzywam FFT z biblioteczki Marka Cygana
    >
    > 1: /* FFT przeklejone z biblioteczki */
    >
    > Przy tym tylko ostatnia linijka pochodzi z pracy... Marka Cygana.
    >
    > Więc ciekawe, dlaczego dwóch pozostałych uczestników zostało
    > nagrodzonych za - jakby nie patrzeć - nie swoją pracę? I z jakiej

    Bo rozwiązało problem.

    Po co mają pisać nowe FFT, skoro można użyć publicznie dostępnego.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, powinni zabronić użycia
    STLa. Niech wszyscy piszę własnego qsorta:

    > Niejasne jest także, dlaczego w wielu - nawet zupełnie różnych -
    > rozwiązaniach jest identyczne makro REP dla pętli for, która nie
    > potrzebuje tego rodzaju protezy. Wygląda to tak, jakby na konkretnych

    Bo rozwiązania są udostępniane po konkursie i jedni od drugich
    podłapują rozwiązania?
    pisze sobie taki początek funkcji ze wszystkim, co się może przydać,
    i dopiero na tym szablonie pisze. Normalnie też masz swoje biblioteczki
    z pierdółkami, tylko je w cywilizowany sposób inkludujesz.
    Raz użył rep raz, innym razem 30. Wysyp makrodefinicji tylko po to, by
    zaoszczędzić 4 pacnięcia w klawiaturę wydaje mi się głupi, ale
    nie jest to karalne.

    > zajęciach w szkółce ktoś wpoił taki styl - i potem uczestnicy konkursu
    > czuli (wewnętrzny?) przymus do używania.

    To drugie. Idiotyczny zwyczaj kopiowania rozwiązań od 'górki listy'
    z lat poprzednich.

    pzdr
    bartekltg

  • 203. Data: 2012-10-16 15:39:05
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 16.10.2012 12:40, slawek wrote:

    > Więc ciekawe, dlaczego dwóch pozostałych uczestników zostało
    > nagrodzonych za - jakby nie patrzeć - nie swoją pracę? I z jakiej
    > "biblioteczki" <<przekleił>> ten trzeci?

    Normalnie byś po prostu UŻYŁ biblioteki. Ponieważ do rozwiązania nie
    można dołączać bibliotek trzeba było skopiować kod. Fragmenty cudzego
    kodu należy opisać co zrobiono.

    > To dla mnie niejasne. Podobnie jak niejasne byłoby, gdyby maratończyk
    > (taki uliczny) przyznał się, że kolega go podwiózł samochodem.

    Cierpisz na ciężki przypadek "not invented here"? Maratończyk nie musi
    sobie szyć butów.

> [...]
    > zajęciach w szkółce ktoś wpoił taki styl - i potem uczestnicy konkursu
    > czuli (wewnętrzny?) przymus do używania.

    Najlepsi z zawodów algorytmicznych maja taki styl pisania - lubią
    hackcode i tyle.

    Dobrze, że nie widziałeś, bo byś palpitacji dostał po czymś takim:
    #define swap(a,b) a^=b^=a^=b;
    co jest UB, ale na gcc działało i pozwalało na "zamianę bez zmiennej
    tymczasowej" (uj wie po co).

    Michoo

  • 204. Data: 2012-10-16 15:47:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 15:39, Michoo pisze:

    > Dobrze, że nie widziałeś, bo byś palpitacji dostał po czymś takim:
    > #define swap(a,b) a^=b^=a^=b;
    > co jest UB, ale na gcc działało i pozwalało na "zamianę bez zmiennej
    > tymczasowej" (uj wie po co).

    Aaaa.....

    Ale po co?
    Przy O2 ani std::swap(a,b);
    ani
    _T temp =a;
    a=b;
    b=temp; (to zresztą to samo;))

    Nie produkują zmiennej tymczasowej dla prostych typów.

    BTW, najczęściej, jak się znajdzie dobry algorytm, to
    bez żadnych sztuczek i optymalizacji mieści od się
    z gigantycznym zapasem w limicie (sprawdź, czy nie java)

    A jak ma się złożoność gorszą, to przyspieszenie
    o kilkanaście procent wiele punktów nie przyniesie.

    No ale cóż. Każdy pisze jak lubi;)

    pzdr
    bartekltg

  • 205. Data: 2012-10-16 15:48:21
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    10 razy, palancie

  • 206. Data: 2012-10-16 15:50:39
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    mam do Was (tych nie z EU) gorącą prośbę, jakiś cap na którejś grupie
    napisał mi w opowiedzi, że "błagam na grupach programistycznych o pomoc, ale
    wszyscy już mnie olewają i nikt się nie nabiera i nie odpisuje"... szukam
    tego posta już z tydzień i nie mogę namierzyć... może Ktoś skojarzy i mi
    podpowie?

  • 207. Data: 2012-10-16 18:23:24
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Równania różniczkowe cząstkowe.

    Bardziej MES czy bardziej NL?

  • 208. Data: 2012-10-16 18:44:34
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Bo rozwiązało problem.

    Nie rozwiązało problemu - copy-paste bez licencji na źródła może
    (teoretycznie?) skończyć się boleśnie.

    >Po co mają pisać nowe FFT, skoro można użyć publicznie dostępnego.

    Masz rację - ale jest FFTW, ewentualnie GSL, CERNLIB etc. Różnych FFT jest
    dość dużo na świecie, więc statystyczna szansa na użycie akurat takiej
    wersji jest... no dobrze, nieprzekonywująca.

    (Nota bene, w zadaniu nr 6A jest dość dużo ciekawych niedopracowanych
    szczegółów: np. szerokość wiązek laserów, fałszywe założenie o kącie odbicia
    równym kątowi padania, ruch kuli wzdłuż wiązki lasera. I oczywiście: jeżeli
    to gra/rozgrywka - to na czym polega jej tzw. grywalność? Bo to co jest w
    zadaniu nie trzyma się niczego - nawet nerdy nie miałyby motywacji, aby
    grać.)

    >Idąc Twoim tokiem rozumowania, powinni zabronić użycia
    >STLa. Niech wszyscy piszę własnego qsorta:

    Do używania qsort() w C nie jest potrzebny STL - wpisz sobie "man qsort" w
    Google i nie grzesz więcej.

  • 209. Data: 2012-10-16 19:05:59
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" napisał w wiadomości grup

    >Normalnie byś po prostu UŻYŁ biblioteki. Ponieważ do rozwiązania nie można
    >dołączać bibliotek trzeba było skopiować kod. Fragmenty cudzego kodu należy
    >opisać co zrobiono.

    Czyli sam przyznajesz, że reguły są nienormalne? Aha...

    I drobiazg - nie chodzi o "cudzy kod" - ale o to, że nijak nie widać na
    jakiej licencji on tam jest.

    I jeszcze drobiazg: zawodnicy A i B napisali, że kod mieli od C. Natomiast C
    napisał, że... no właśnie nie napisał skąd, ale że nie jego. Jakby się
    czepiać, to naprawdę byłoby czego.

    >Cierpisz na ciężki przypadek "not invented here"? Maratończyk nie musi
    >sobie szyć butów.

    A może biec w dowolnych butach (np. z rolkami i silniczkami) - czy jednak
    musi trzymać się pewnych reguł?

    >Najlepsi z zawodów algorytmicznych maja taki styl pisania - lubią hackcode
    >i tyle.

    To nie hackcode - tylko syfcode. Porównywalne do dumy z tuningu alufelgami
    Trabanta - może i ładne, ale mocy silnika nie zmienia.

    >Dobrze, że nie widziałeś, bo byś palpitacji dostał po czymś takim: [ciach]

    Nie chciałbyś czegoś takiego mieć w swoim respiratorze? Prawda?

  • 210. Data: 2012-10-16 19:09:24
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-16 18:44, slawek pisze:
    > Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    > Nie rozwiązało problemu - copy-paste bez licencji na źródła może
    > (teoretycznie?) skończyć się boleśnie.

    Biblioteka dostarczyła narzędzia - transformaty fouriera,
    nie rozwiązania.

    Napisanie FFT wystarczającego do tego zadanka (nie musi być
    super zoptymalizowane) nie jest rzeczą wykraczającą poza
    zdolności osoby, która wpadła na rozwiązanie (w ogóle użycie
    FFT). Tylko po co marnować czas.
    W rzeczywistej sytuacji dajemy bibliotekę.

    > Masz rację - ale jest FFTW, ewentualnie GSL, CERNLIB etc. Różnych FFT

    Nie, nie ma, bo nie możesz używać 'niestandardowych' bibliotek.

    Przeczytaj chociaż rzecz, którą komentujesz.

> [...]
    > oczywiście: jeżeli to gra/rozgrywka - to na czym polega jej tzw.
    > grywalność? Bo to co jest w zadaniu nie trzyma się niczego - nawet nerdy

    Co jest fałszywego w 'kąt odbicia jest równy
    kątowi padania'.
    Póki lustro się nie porusza, jest to prawda.

    Dlaczego pomijamy szerokość lasera i dlaczego gra
    wydaje się nieciekawa? Bóg tak chciał, tzn tak jest
    w specyfikacji;)

    > Do używania qsort() w C nie jest potrzebny STL - wpisz sobie "man qsort"
    > w Google i nie grzesz więcej.

    I wg twojego toku rozumowania powinien byc zakazany.

    Czepiasz się dla czepiania. Wyluzuj, nie ma obowiązku
    bawić się w studenckie/otwarte konkursy.

    pzdr
    bartekltg