  • 421. Data: 2012-10-21 14:08:35
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-21 14:01, Roman W pisze:

    > Zrobi, jezeli to bedzie 2000 wykresow tego samego typu (tylko po co komu 2000
    wykresow tego samego typu?).
    > Jezeli bedziesz je chcial indywidualnie upiekszac, zmieniac opisy, to bedziesz mial
    wiecej
    > rzezby niz w Matlabie, i byc moze nawet niz w Excelu.

    W matlabie (scilabie, octave...) tak samo można oskryptować tworzenie
    i zapisywanie wykresów. I jak trzeba zrobić 2000 podobnych (a dane
    mamy), to się robi automatycznie.
    Excelu też, ale kto co lubi;)

    pzdr
    bartekltg

  • 422. Data: 2012-10-21 14:08:44
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 12:04:57 UTC+1 użytkownik Miroslaw Kwasniak
    napisał:

    > Jest, pierwowzorem był S+ ;)

    Wiekszosc udanych projektow Open Source to klony platnego oprogramowania.
    Open Source generuje zadziwiajaco malo innowacji.

    RW

  • 423. Data: 2012-10-21 14:09:41
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 12:46:07 UTC+1 użytkownik Edek Pienkowski
    napisał:
    > Ponurą porą Sun, 21 Oct 2012 09:59:10 +0000, PK wyszeptał:
    >
    > Wytłumacz mi coś, bo nie rozumiem. Trzeba mieć Windows, Office 2007,
    > iPhone'a i Matlaba, bo jak nie to jest się burakiem? Ciekawe, ciekawe,
    > to coś o kimś mówi.

    Nastepny ktory nie umie czytac ze zrozumieniem. Czy to sie robi ludziom od
    uzywania Linuxa? ;-)

    RW

  • 424. Data: 2012-10-21 14:13:06
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 13:08:46 UTC+1 użytkownik bartekltg napisał:

    > W matlabie (scilabie, octave...) tak samo można oskryptować tworzenie
    > i zapisywanie wykresów. I jak trzeba zrobić 2000 podobnych (a dane
    > mamy), to się robi automatycznie.
    > Excelu też, ale kto co lubi;)

    Bawilem sie wszystkimi trzema opcjami (automatyczne generowanie wykresow w Gnuplocie,
    Matlabie i VBA) i ostatnie dwie opcje maja dla mnie te duza przewage nad Gnuplotem,
    ze jezeli cos sie w skrypcie dzieje nie tak (a jak obrabiasz
    2000 zestawow danych i robisz cos nietrywialnego, to moze sie dziac nie tak),
    to w Matlabie i VBA masz wygodnego debuggera, a w Gnuplocie nie (nie wiem czy Octave
    ma debuggera, moze ma).

    No ale rozumiem ze Linux mastahaka z Instytutu Badan Linuksowych nie korzysta z
    debuggerow, debuggery sa dla mieczakow z korpo.

    RW

  • 425. Data: 2012-10-21 14:17:11
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 11:12:06 UTC+1 użytkownik slawek napisał:

    > O tak, jest świetny na Linuksie - wywala się po pięciu minutach - czy już
    > trochę dłużej pracuje?

    Widac nie umiales zainstalowac, albo masz skopanego Linuxa. #umniedziala
    Nawiasem mowiac, fakt ze w wersjami Linuxowymi duzych programow jest z reguly
    duzo wiecej klopotow niz w wersjami Windowsowymi, cos mowi o sensownosci
    polegania na Linuksie w firmie/instytucji.

    > (Spadnie sprzedaż. Niedobrze. Postaraj się - potrafisz lepiej. Czekamy na
    > kolejną porcję objawień, że tylko Matlab i Windows 8 zapewni karierę
    > inżynierowi.)

    Ale sie zdecyduj, czy PK jest paid shill Microsoftu czy Mathworks, bo nie moze
    byc na raz agentem obu firm.

    > Morał jest taki - jak się ma i Matlaba, i Octave, i gnuplota, łofisy
    > (włącznie z Libre - bo np. jest CAT) i co tam jeszcze - to wybiera się
    > najlepsze narzędzie do danego zadania. I czasem jest to Matlab, a czasem
    > jest to gnuplot, czasem to Origin, a czasem jest to zupełnie co innego. Im
    > więcej narzędzi się zna, tym bardziej wybór jest świadomy.

    Nom. Slawus sie brendzluje wyborem narzedzi, a w miedzyczasie dorosli ludzie
    odwalaja robote i pracuja na jego granty.

    RW

  • 426. Data: 2012-10-21 14:20:48
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu sobota, 20 października 2012 23:32:12 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Na serio o Excelu:
    >

    > 1. Całe VBA i to co można zrobić z poziomu VBA - to nie Excel, tylko zwykły
    > Basic z procedurami, while i podobnymi wynalazkami.

    Nie. Excel VBA to nie to samo co zwykly Visual Basic. Inny zestaw komend.

    > 2. Brak jest w samym Excelu możliwości modyfikowania np. z komórki A1
    > zawartości innej, pierwotnie pustej, komórki.

    Proste makro:

    ActiveSheet.Range("A1") = "slawek sie nie zna na niczym i pierdoli"

    :)

    RW

  • 427. Data: 2012-10-21 14:25:02
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu niedziela, 21 października 2012 08:19:29 UTC+1 użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > zacytuję:
    >
    > "Acceptable formats for the discount or waiver include REVTeX (preferred),
    > LaTeX, and MSWord."
    >
    > "Submit separate figure files (PostScript or EPS preferred) in addition to
    > embedding the figures in the manuscript if you submit in MS Word or PDF
    > format."
    >
    > Czyli po prostu redakcja Physic Review Letter - woli TeX i PostScript jako
    > najlepsze. A jak przyślesz im coś w MS Word - to i tak poproszą o obrazek w
    > PS/EPS lub ewentualnie w PNG (kolejny sweterkowy format).

    Odpowiadasz nie na temat. Oryginalna twoja teza byla, ze wykresy nie musza byc
    ladne, bo to w pismach naukowych nie ma znaczenia. ("Prawda moze byc brzydka").
    Gdybys kiedys mial szanse cos opublikowac w PRL, to pamietaj o mojej poradzie -
    zrob ladne wykresy ;-)
    (Recenzenci tez lubia miec ladne wykresy, btw.)

    > Owszem, Nature, czasopismo w istocie popularno-naukowe (sic!)

    Zuwazylem, ze im bardziej prowincjonalny badacz, tym chetniej to podkresla,
    ciekawe dlaczego.

    > A mamy Anno Domini 2012 i za niedługo będzie już 2013. Więc skąd te
    > przywiązanie .doc ? Czy nie dlatego, że Word 2007 z .docx to program nie
    > nadający się do tworzenia publikacji naukowych?!

    A dlaczego mialby sie nie nadawac? Umiesz uzasadnic?

    RW

  • 428. Data: 2012-10-21 14:25:52
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, slawek <h...@s...pl> wrote:
    > O tak, jest świetny na Linuksie - wywala się po pięciu minutach - czy już
    > trochę dłużej pracuje?

    Zadzwoń na support lub zainstaluj poprawnie.

    Znam tylko 1 przypadek niestabilności Matlaba na Linuxie - kolega
    chciał przetestować system z piratem i rzeczywiście coś było nie halo.
    Mathworks zapewnił go, że kupiona wersja będzie działać (ofertowali
    także pomoc w konfiguracji). W każdym razie oryginał śmiga bez problemu.

    pozdrawiam,
    PK

  • 429. Data: 2012-10-21 14:29:43
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> wrote:
    > Jest, pierwowzorem był S+ ;)

    R nie jest klonem tylko rozwinięciem S (tak jak C++ był rozwinięciem
    C). Zresztą twórca S teraz wspomaga rozwój R :).

    To trochę inna sytuacja niż gdy zespół hobbystów postanawia "skopiować"
    np. płatnego Matlaba :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 430. Data: 2012-10-21 14:30:59
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-10-21, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Wytłumacz mi coś, bo nie rozumiem. Trzeba mieć Windows, Office 2007,
    > iPhone'a i Matlaba, bo jak nie to jest się burakiem? Ciekawe, ciekawe,
    > to coś o kimś mówi.

    Wystarczy szanować innych. Także tych mających inne poglądy i
    upodobania.

    pozdrawiam,
    PK