  • Data: 2010-01-23 16:47:23
    Temat: Re: spre?arka ?rubowa vs 3opatkowa
    Od: "KS" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Srubowe na ten zakres to obecnie dobrze opanowany standard. Beda nieco
    > mniej pradu zuzywaly, bo olej dobrze chlodzi w czasie sprezania.
    > --
    > Jaroslaw "jaros" Berezowski

    Katalogi podają:

    Kaeser CSD122T (silnik 75kW) wersja 7.5 bar wydajność 12m3/min (Śrubowa)
    Hydrovane HV75 (silnik 75kW) wersja 7.5 bar wydajność 12.66m3/min
    (łopatkowa).

    Więc wychodzi że wcale mniej prądu nie zuzyje, o ile moce
    rzeczywiste przy znamionowym ciśnieniu odpowiadaja mocy znamionowej silnika.
    To że śrubowe to standard to fakt, pewnie w przy podanych przeze mnie mocach
    stanowia one z 90% rynku.
    Pytanie czy większość ma racje?

    K.S.