  • 1. Data: 2010-01-23 10:32:17
    Temat: sprężarka śrubowa vs łopatkowa
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z czytających tę grupę ma praktyczne doswiadczenia z eksploatacją
    sprężarek łopatkowych.
    Interesuje mnie zakres ciśnień 7-8 bar moce 40-75 kW.
    Czy faktycznie łopatkowe stopnie spręzające wytrzymuja 100.000h bez remontu?
    Interesuje mnie też wydajność w funkcji czasu w obydwu rodzajach sprężarek.

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 2. Data: 2010-01-23 13:57:58
    Temat: Re: sprężarka śrubowa vs łopatkowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > remontu?
    > Interesuje mnie też wydajność w funkcji czasu w obydwu rodzajach

    Jeśli chodzi o wydajność, to nie ma innego wyjścia, tylko trzeba dotrzeć do
    dokumentacji sprężarki i zobaczyć na charakterystykę konkretnego modelu. Te
    wielkości zależą od kilku zmiennych. O reszcie pojęcia zielonego nie mam.

  • 3. Data: 2010-01-23 15:09:27
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 11:32:17 +0100, KS napisał(a):

    > Interesuje mnie zakres ci?nien 7-8 bar moce 40-75 kW. Czy faktycznie
    > ?opatkowe stopnie sprezaj?ce wytrzymuja 100.000h bez remontu? Interesuje
    > mnie te? wydajno?ae w funkcji czasu w obydwu rodzajach spre?arek.
    Srubowe na ten zakres to obecnie dobrze opanowany standard. Beda nieco
    mniej pradu zuzywaly, bo olej dobrze chlodzi w czasie sprezania.
    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-01-23 15:48:38
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > do dokumentacji sprężarki i zobaczyć na charakterystykę konkretnego
    > modelu. Te wielkości zależą od kilku zmiennych. O reszcie pojęcia

    Może sie źle wyraziłem. Znam wydajności obydwu rodzajów. (są zblizone przy
    tej samej mocy silnika)
    Pytam o praktyczne doswiadczenia czyli ewentualne awarie, czas miedzy
    remontami, serwis dla konkretnych marek, ceny części i serwisu itp.
    Wiem że część z tych rzeczy można sprawdzić i sprawdzałem.
    Ale doświadczenia praktyczne to doswiadczenia a nie katalogi, reklamy opinie
    sprzedawców.

    K.S.

  • 5. Data: 2010-01-23 16:47:23
    Temat: Re: spre?arka ?rubowa vs 3opatkowa
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > Srubowe na ten zakres to obecnie dobrze opanowany standard. Beda nieco
    > mniej pradu zuzywaly, bo olej dobrze chlodzi w czasie sprezania.
    > --
    > Jaroslaw "jaros" Berezowski

    Katalogi podają:

    Kaeser CSD122T (silnik 75kW) wersja 7.5 bar wydajność 12m3/min (Śrubowa)
    Hydrovane HV75 (silnik 75kW) wersja 7.5 bar wydajność 12.66m3/min
    (łopatkowa).

    Więc wychodzi że wcale mniej prądu nie zuzyje, o ile moce
    rzeczywiste przy znamionowym ciśnieniu odpowiadaja mocy znamionowej silnika.
    To że śrubowe to standard to fakt, pewnie w przy podanych przeze mnie mocach
    stanowia one z 90% rynku.
    Pytanie czy większość ma racje?

    K.S.