  • 11. Data: 2013-11-27 07:55:24
    Temat: Re: sprzęgło wentylatora
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA284EB8187217elektronik@localhost.net...

    > no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje
    > wytwarzając huragan.

    Jeśli jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochę chodzi potem się
    rozpina. Wynika to z tego, że olej silikonowy spływa na dno a potem musi być
    przepomowany w jego odpowiednie miejsce a to chwilę trwa.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 12. Data: 2013-11-27 09:24:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-26 23:55, k...@g...com pisze:
    > Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego że chuja wiesz niech Ci będzie. Z koniem
    kopal się nie będę.
    Poprę przedpiścę - wentylator elektryczny do bolidów typu Seicento ma
    100 W mocy, w większych autach jest to max 300 W, tak więc w
    przytoczonym przez Ciebie kanciaku 1500 nijak nie widzę, żeby nawet się
    zbliżył to tych 2 KM. Miałem kanciaka i wiem, jak tam wentylator dmuchał
    - łba nie urywało.
    Jacek

  • 13. Data: 2013-11-27 09:55:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Wednesday, November 27, 2013, 9:24:12 AM, you wrote:

> [...]
    > przytoczonym przez Ciebie kanciaku 1500 nijak nie widzę, żeby nawet się
    > zbliżył to tych 2 KM. Miałem kanciaka i wiem, jak tam wentylator dmuchał

    Się drobiem przejmujesz. Poldek miał wiatrak elektryczny bodaj 100W.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2013-11-27 10:34:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:

    >Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego że chuja wiesz niech Ci
    >będzie. Z koniem kopal się nie będę.

    Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl
    125p czy polonez.

    J.

  • 15. Data: 2013-11-27 10:46:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, November 27, 2013, 10:34:45 AM, you wrote:

    > Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl
    > 125p czy polonez.

    Odwal się od Poloneza - miał elektryczny wentylator :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2013-11-27 17:41:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Ukaniu pisze tak:

    > Jeśli jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochę chodzi
    > potem się rozpina.

    chyba typowa, dokładnie taka 06B 121 347

    http://tinyurl.com/pqlsug2

    > Wynika to z tego, że olej silikonowy spływa na dno a potem musi
    > być przepomowany w jego odpowiednie miejsce a to chwilę trwa.

    Kiedy uderzyłem w dziki 3 lata temu, wiskoza wbiła się trochę w
    chłodnicę. Pewnie wtedy poszła do nieba.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 17. Data: 2013-11-28 09:13:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > było to że wiatrak połączony na stale zabiera na mielenie powietrza
    > do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma skąd wziąć w samochodzie dwóch
    > kilowatów mocy z prądu do napędu silników elektrycznych studzących
    > chłodnicę. Bylem parę razy w takiej sytuacji ze w korku w upal
    > wentylator elektryczny się włączył a temperatura dalej rosła. Nie
    > jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodzić na czerwone
    > pole a dodatkowe włączenie nagrzewnicy na cały gwizdek niewiele daje
    > i szybciej serce stanie niż temperatura spadnie.

    jak sie ma ujowe auto to sie człowiek stresuje...

    wiel aut jednak zawsze jakis normalnych miałem i w życiu mi nie rosła
    temperatura podczas upałów w korku.

    chyab ze termostat padł tam gdzie był.

  • 18. Data: 2013-11-28 09:39:15
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze:

    > jak sie ma ujowe auto to sie człowiek stresuje...
    >
    > wiel aut jednak zawsze jakis normalnych miałem i w życiu mi nie rosła
    > temperatura podczas upałów w korku.
    >
    > chyab ze termostat padł tam gdzie był.

    Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten
    termostat jest po to, żeby silnik w miarę szybko uzyskiwał pożądaną
    (wysoką, tzn rzędu 80°C - benzynowce) temperaturę bez zbędnego oddawania
    ciepła z płynu do chłodnicy.

    Od korków właśnie jest wentylator. Ma się włączyć swoim, drugim
    termostatem (zwykle umieszczonym w chłodnicy) przy wyższej temp. płynu
    (w układach ciśnieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach
    tropikalnych z klimą).
    Zwykle taki włączony wentylator ma cug jak helikopter.

    Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy
    ~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadziło do
    włączenia wentylatora, przy ok. 110° na wskaźniku temperatury.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.