    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: sterofotografia
    Date: Fri, 12 Jan 2018 19:08:59 +0100
    <p2u69i$6at$1@node1.news.atman.pl> <p2vgo9$e4k$1@node1.news.atman.pl>
    <p2vpcc$edp$1@dont-email.me> <p3040q$pn$1@node1.news.atman.pl>
    <jJS4C.487141$tG.357962@fx18.ams1> <p322mv$so6$1@node1.news.atman.pl>
    <qJ15C.919238$XF6.254693@fx23.ams1> <p34gbm$qgp$1@node2.news.atman.pl>
    <LvK5C.440838$iP7.301767@fx09.ams1> <p37tr1$kih$1@node1.news.atman.pl>
    <p386m5$t8u$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>

    > Dorzuciłem do tego albumu z fotkami 3d. Zdjęcie samej szyny, bez aparatów. Zgina
    sie w środku, żeby móc celować w obiekt. Te kawałki drutu w poprzek były konieczne,
    bo aparat nie jest aż tak płaski od spodu jak szyna i się krzywił, a tak to śruba go
    dociska do drutów i całośc ustawia sie dość przewidywalnie. Czarny kawałek taśmy
    izolacyjnej dodatkowo ustawia jeden z aparatów na wspólną oś. Przy blikim obiekcie
    drobna róznica poziomu nie robi różnicy, ale na krajobrazie trzeba dbać o wspólny
    poziom. Generalnie ja po poskładaniu całości robie kalibrację na jakims obiekcie w
    nieskończoności tak, aby oba aparaty pokazywały to samo. Przy kalibracji szyna jest
    maksymalni prosta (zgina się tylko w jedną stronę).Potem można belkę zgiąć
    nakierowując na obiekt znajdujący się bliżej. Jeśłi jest za jasno, żeby widziec coś
    na wyświetlaczach, to polegam na kalibracji szyny - daleko obiekt, to prostuję, jak
    bliżej to zginam, kwestia doświadczenia :)
    > Niestety skręt wokoło osi jest niekontrolowalny, matryce nie są wklejone w 100%
    idealnie, więc nawet idealne ustawienie obudów aparatów nic nie gwarantuje. Wynikowe
    klipy potrafią być skręcone +-2stopnie pomimo sztywnej szyny i takiego samego
    ustawienia. Wystarczy mocniej dokręcić śrubę mocującą i się skręca. Wyzwalanie
    całości jest robione manualnie. Do filmów robie zwykle klapsa palcami, co pozwala
    znaleźć wspólny czas klipów. Do zdjęc ustawiam ostrość na obu i równocześnie dociskam
    spusty.

    Dzięki! Pomysł z drutami jest ciekawy, czyli generalnie żeby dociskać
    nie przy śrubie statywowej, tylko po bokach. Zdecydowanie stabilniej
    powinno być.