  • 1. Data: 2017-10-23 04:05:18
    Temat: sterofotografia
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Przy okazji wizyty w Fotoplastykonie Warszawskim (robi wrazenia -
    polecam jakby ktos byl niedaleko Dworca Centralnego w W-wie)
    przypomnialem sobie o istnieniu fotografii 3D. Pomijajac profesonalne
    zastosowania (jakies fotogramtrie etc) to jednak niszowa sprawa.

    Jest jakies forum PKS:
    http://stereoskop.org.pl
    ... ale jakies niemrawe.

    Co do sprzetu - mozna samemu budowac, ale gotowych aparatow na rynku
    malo.
    Ze sprzetu elektronicznego w zasadzie sa chyba dwa, do tego kompakty i
    to z mala matryca...
    Panasonic Lumix DMX-3D1
    https://www.optyczne.pl/4375-nowo%c5%9b%c4%87-Panaso
    nic_Lumix_DMC-3D1.htm
    oraz Fujifilm FinePix Real 3D:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fujifilm_FinePix_Real_
    3D
    --
    TA

  • 2. Data: 2017-10-23 11:53:06
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    de2.news.atman.pl...
> [...]
    >przypomnialem sobie o istnieniu fotografii 3D.

    >Ze sprzetu elektronicznego w zasadzie sa chyba dwa, do tego kompakty

    Byla swego czasu prosta przystawka/podstawka do dwoch aparatow medion.
    Ale cos znikla.

    Pomysl jednak pozostaje - prosta podstawka na dwa aparaty, byle je
    tylko zafiksowac pod odpowiednim katem i jakis sposob na ich
    rownoczesne wyzwolenie.

    Ewentualnie stare sprawdzone nasadki na obiektywy.

    J.

  • 3. Data: 2017-10-23 14:06:52
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Panasonic Lumix DMX-3D1
    > https://www.optyczne.pl/4375-nowo%c5%9b%c4%87-Panaso
    nic_Lumix_DMC-3D1.htm

    Za mała baza (odległość między obiektywami).

    > oraz Fujifilm FinePix Real 3D:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Fujifilm_FinePix_Real_
    3D

    Tu już lepiej, ale też obawiam się czy nie za wąsko. Bardziej stawiałbym
    na dwie cyfrowe małpki wyzwalane jednocześnie.

    Ale widzę większy problem nie w robieniu zdjęć, a w ich pokazywaniu w
    warunkach amatorskich. Tak, aby obraz był dobrej rozdzielczości i
    wystarczająco duży. Ostatnio zastanawiam się, jak użyć projektora z
    aktywnymi okularami 3D, ale to jest upadająca technologia, która zawsze
    była niszowa, więc na razie szukam odpowiedniego oprogramowania.

  • 4. Data: 2017-10-23 15:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
> [...]
    nic_Lumix_DMC-3D1.html

> [...]

    >aktywnymi okularami 3D, ale to jest upadająca technologia, która
    >zawsze była niszowa, więc na razie szukam odpowiedniego

    Przybywa telewizorow 3D.

    J.

  • 5. Data: 2017-10-23 20:40:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 10/23/2017 3:04 PM, J.F. wrote:
    > Przybywa telewizorow 3D.

    Ale coraz wolniej.

    http://www.komputerswiat.pl/centrum-wiedzy-konsument
    a/telewizory/telewizor-poradnik-zakupowy/koniec-troj
    wymiaru-czyli-pozegnanie-z-technologia-3d.aspx

  • 6. Data: 2017-10-23 21:48:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Przybywa telewizorow 3D.

    Właśnie nie bardzo. Przybywało mocno kilka lat temu.

  • 7. Data: 2017-10-23 23:22:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.10.2017 o 14:06, Uncle Pete pisze:
> [...]
    > aktywnymi okularami 3D, ale to jest upadająca technologia, która zawsze
    > była niszowa, więc na razie szukam odpowiedniego oprogramowania.

    mnie się udało wielokrotnie scenę statyczną (osoby nawet) sfotografować
    zwykłym aparatem dwukrotnie, następnie w programie graficznym, łączyłem
    zdjęcia, przesyłałem do telfonu, a tam patrząc przez "google cardboard
    3d" było super widać stereoskopię.
    Ale ruchomych obrazów nawet nie próbowałem. chociaż szukałem do tego
    celu dwóch aparatów fix-focus

    ToMasz

  • 8. Data: 2017-10-24 00:02:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > 3d" było super widać stereoskopię.
    > Ale ruchomych obrazów nawet nie próbowałem. chociaż szukałem do tego

    W czasach analogowych próbowałem robić takie rzeczy - dwa zdjęcia, małe
    odbitki na papierze fotograficznym i oglądałem, jakby to powiedzieć, z
    odwrotnym zezem )) No i były jeszcze slajdy stereoskopowe i specjalne
    przeglądarki do nich.

  • 9. Data: 2017-10-24 01:45:43
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-23 o 04:05, T...@s...in.the.world pisze:

    > Co do sprzetu - mozna samemu budowac, ale gotowych aparatow na rynku
    > malo.

    Robiłem takie zdjęcia dwoma aparatami (właściwie kamerami),
    wyzwalanymi jednocześnie pilotem. Połączone były "amatorsko",
    i tak trzeba było każdą parę zdjęć ręcznie dopasowywać.

    Zdjęcia Gliwic - anaglify:

    https://flic.kr/s/aHskHkWika
    https://flic.kr/s/aHskrTFRz1
    (na końcu zdjęcia "sprzętu")

    p.

  • 10. Data: 2017-10-24 02:51:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > malo.
    > Ze sprzetu elektronicznego w zasadzie sa chyba dwa, do tego kompakty i
    Do tego troche juz leciwe. I bez RAWow.
    --
    TA