    Subject: Re: sterofotografia
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Luke <l...@l...net>
    Date: Sat, 27 Jan 2018 14:36:54 +0100

    > bluray są wciąż relatywnie drogie. Gdy pojawiły się po raz pierwszy na
    > rynku, miały ceny porównywalne z nagrywarkami DVD (gdy te się pierwszy
    > raz pojawiły), ale dalej szło już inaczej. Spadek cen był powolny i
    > wciąż kosztują te min. 3x więcej niż DVD.

    Dwuwarstwowa czysta płyta kosztuje 10 zł.

    Nigdy nie miałem potrzeby jej kupić ani nagrać (a mam nagrywarkę właśnie
    z tych pierwszych czasów i wcale nie potrzebowałem możliwości nagrywania
    BD, nawet nie wiem, czy jeszcze dałaby radę).

    Jeśli miałbym 50 GB do zarchiwizowania, wolę już kupić pendrive.

    Czyli jedynym sensownym zastosowaniem byłoby wypalanie własnych filmów w
    takiej rozdzielczości. Tylko nie znam nikogo, kto by po nagraniu filmów
    Full HD robił z tego BD...

    A jeszcze inną sprawą jest trwałość nośnika. Jeśli jest podobna do
    nagrywanego DVD, to w ogóle opłacalność zerowa.

    L.