    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    Date: Mon, 27 Aug 2018 01:45:03 +0000 (UTC)
    <f...@g...com>
    <5b812083$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b818a34$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <0...@g...com>
    <a...@t...no1>
    <5b81c50d$0$595$65785112@news.neostrada.pl>

    Kviat wrote:

    > Oczywiście...
    > Pewnie dlatego jest tylu wyznawców płaskiej Ziemi, a polski minister
    > wierzy w chemtrailse.

    Niech sobie wyznaja. W czym ci to przeszkadza? Jednych przekonaja, innych
    nie. To cena wolnosci slowa i wolnosci myslenia. Ja chce sam sobie wybrac
    poglad, ktory najlepiej do mnie przemawia. Nie zgadzam sie z narzucaniem
    mi, jak mam myslec.

    > No pewnie. To zgadzajmy się na rasizm i ksenofobię, żeby przypadkiem nie
    > obrazić uczuć rasisty i ksenofoba i nie narazić się na oskarżenie o
    > trollowanie.

    Nie. Nie zgadzajmy sie z okreslonymi pogladami, ale nie zamykajmy ludziom
    ust. Nie cenzurujmy ich wypowiedzi tak, jak Ty probujesz to robic. Od
    cenzury slow do cenzury mysli droga jest bardzo bliska. Usenet jest
    niestety jednym z ostatnich bastionow wolnosci slowa w Internecie.

    Mysle ze rozmawiajac z Szykiem bylbys w stanie sprobowac zrozumiec, czy
    faktycznie jest rasista (bo to wbrew pozorom wcale nie jest oczywiste) a
    jesli jest, to zrozumiec powody tego rasizmu. Moze murzyna widzial tylko
    na zdjeciu i nigdy z zadnym nie rozmawial? Moze tak naprawde nigdy sie nad
    tym glebiej nie zastanawial?

    Nie sadze, zeby Szyk byl zacieklym ideologicznie rasista, ktory bije
    kazdego murzyna, ktorego spotka.

    Nie sadze tez, zeby jego poglady wynikaly z obserwacji czy z przemyslen,
    np. tego, co czarni robia z bialymi farmerami w RPA, tudziez z innych
    sytuacji negatywnie pokazujacych zachowania murzynow jako grupy.

    Wyzywajac kogos z powodu jego pogladow ani nie zmienisz jego myslenia ani
    nie bedziesz traktowany powaznie.

    Zupelnie osobna sprawa to Twoje totalne zafiksowanie na punkcie wlasnie
    rasizmu. To tez nie jest zdrowe.

    > Rasiście nie można.
    > Takim ludziom nie można.

    Skrajnemu lewakowi tez nie zasiejesz ziarna watpliwosci, czy aby jego
    poglady sa na pewno jedynymi slusznymi.

    Zadna skrajnosc nie jest dobra, Kviat. Ani traktowanie grupy ludzi jako
    bezwzglednie gorszej z powodu jej przynaleznosci rasowej, ani kompletne
    negowanie faktycznych roznic miedzy rasami.

    > Dotarło czy nie, nie uważam, że słuszniejsze było przypierdolenie się do
    > mnie, niż do jego rasistowskich tekstów.

    Z Toba *wydaje sie*, ze mozna dyskutowac. Z Szykiem... sam ocen.