    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    Date: Mon, 27 Aug 2018 08:18:44 +0000 (UTC)
    <5...@g...com>
    <9...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5b812083$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b818a34$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@t...no1>
    <5b81c644$0$595$65785112@news.neostrada.pl>

    Kviat wrote:

    > W nazywaniu innego człowieka czarnuchem, tylko dlatego, że ma inny kolor
    > skóry, a rasę białą, że to rasa elitarna, tylko dlatego, że ma inny
    > kolor skóry.

    Taki ma, powiedzmy, pogląd (powiedzmy, bo tak jak mówiłem, poglądy moim
    zdaniem może mieć ktoś, kto ma kontakt z rzeczywistością). Nie widzę
    powodu, dla którego ktokolwiek miałby mu zakazać głoszenia tego poglądu.
    Póki co mamy w tym kraju wolność słowa, choć z pewnymi ograniczeniami,
    które były z różnych powodów wprowadzone.

    Nawoływanie do nienawiści na tle rasowym to osobna kwestia i ją regulują
    odrębne przepisy, ale w przekonaniu o wyższości jednej rasy nad drugą nie
    widzę nawoływania do nienawiści / agresji ani niczego, co byłoby niezgodne
    z polskim prawem. Niezależnie od tego, co sam myślę na ten temat, nie ma
    we mnie zgody na próby zamykania ludziom ust i narzucania im, jak mają
    myśleć.

    Mówisz, że od głoszenia poglądów na temat białej supremacji do agresji
    wobec murzynów jest krótka droga. Moim zdaniem od używania słowa "rasista"
    jako obelgi do negowania rzeczywistości i nazywania czarnego białym droga
    jest jeszcze krótsza.