    From: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: szybsze ? tansze ? idsl
    Date: Mon, 21 Jun 2004 15:03:18 +0200

    Użytkownik "Heniek" <h...@e...gov> napisał w wiadomości
    news:cb6kb3$hu4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Najpierw przeczytaj http://infojama.pl/article.php?sid=2610 , zrozum kto tam
    > marudzi i o co, A jezeli chodzi o mnie to jestem prezesem spolki prawa
    > handlowego, ktora wlasnie sie zajmuje dostepem do internetu i o ekonomi co
    > nieco wiem :-), place co miesiac za lacza o przeplywnosci lacznej ponad
    > 20Mbps, oczywiscie nie uzywam zadnych idslow i wydaje na nie co miesiac
    > ponad 20K PLN, jest do dla mnie zenujace. To o czym pisalem odnosi sie do
    > artykulu do ktorego link jest powyzej.

    Że tak powiem "jestem w temacie", więc nie muszę czytać.
    Ale tym bardziej nie rozumiem, o co chodzi. Świadczysz usługi dostępowe, hostingowe ?
    Jeśli korzystasz z Polpaku, to nie bulwersuje Cię jego cena ? Jeśli świadczysz usługi
    dostępowe, to nie masz zastrzeżeń do cen dzierżawy pętli lokalnej ?
    A jeśli uważasz, że ceny dostępu oferowane przez innych operatorów są zbyt
    wygórowane, to zwróć uwagę, że tam też istnieje problem dotarcia do abonenta. Dla
    przepustowości powyżej takich, jak podałeś problem jest już nietrywialny, bo w grę
    wchodzi praktycznie albo światłowód (kłania się dzierżawa kanalizacji kablowej),
    albo radio wysokiej częstotliwości. Ceny podane w rozważaniach o wymianie ruchu - na
    które się powołałeś - dotyczą peeringu, gdzie połaczenie sprowadza się na ogół do
    kawałka patchcord'u, więc koszty dostępu odpadają.
    Wyjasnij więc, proszę, bo zgłupiałem do reszty.

    --
    Z#