  • 1. Data: 2004-06-21 10:49:45
    Temat: szybsze ? tansze ? idsl
    Od: "AmF1k" <a...@l...gliwice.pl>

    http://www.pclab.pl/thread31873.html

    J.

    :---------------------------: Jacek Zaręba :---------------------------:
    gg: 1186306 :: "Nie chciałem być wulgarny, używać brudnych słów"
    gsm: 888893775 :: http://www.offmusic.pl/farben/start.swf
    email: jacek at malenstwo dot net :: Farben Lehre
    :---------------------------------------------------
    -------------------:

  • 2. Data: 2004-06-21 11:06:20
    Temat: Re: szybsze ? tansze ? idsl
    Od: Adah <a...@o...pl>

    A co to za zrodlo PC LAB?

  • 3. Data: 2004-06-21 11:13:27
    Od: "AmF1k" <a...@l...gliwice.pl>

    > A co to za zrodlo PC LAB?

    jak kazde inne, podobniez koles, ktory to 'oznajmil' wczesniej to samo
    zrobil
    m.in z neo ;) (tak mi qmpel przynajmniej powiedzial, bo sam powatpiewalem
    ehh)

  • 4. Data: 2004-06-21 11:39:13
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "AmF1k" <a...@l...gliwice.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.pclab.pl/thread31873.html

    ... a płacić za to będą - jak dotychczas - ci, którzy chcą aby ich serwisy były
    widoczne w TPNecie, a mają nieszczęście prowadzić swoje firmy w Polsce; i ci, którzy
    świadczą usługi dostępowe z uzyciem infrastruktury TP SA i są zmuszeni do dzierżawy
    kabli za kwotę z reguły przekraczającą 100,- PLN miesięcznie za parę.

    --
    Z#

  • 5. Data: 2004-06-21 11:53:20
    Od: "AmF1k" <a...@l...gliwice.pl>

> [...]
    > w Polsce; i ci, którzy świadczą usługi dostępowe z uzyciem infrastruktury
    > TP SA i są zmuszeni do dzierżawy kabli za kwotę z reguły przekraczającą

    to juz inna para kaloszy :SS

  • 6. Data: 2004-06-21 12:04:51
    Od: "Heniek" <h...@e...gov>

[...]

    ---------------
    I bardzo dobrze, niech placza i placa, i nikt nad nimi sie litowal nie
    bedzie. Dopoki "alternatyni operatorzy daja internet za srednio 3000 PLN
    netto za 2Mbps inaczej nie bedzie. Uwazam ze sa sami sobie winni, mialcza
    wszedzie ze w Polsce jest drogi internet, ze tpsa kaze im placic 400 EUR za
    1Mbit , a oni by chcieli 60 EUR , jak to jest wszedzie indziej. Tylko
    dlaczego:
    1. Jak chce od nich (Crowley/GTS/Futuro/tkt/telenergo,itd) internet np. bez
    tranzytu do tpnet to kaza mi placic tez ok 300 EUR za 1Mbit a nie 60?
    2 .Zamiast dac tanszy internet i zdobyc duzy rynek, rownoważac ruch z
    tpnetem, nabijaja nas klientow w butelke marudzac ze to tpnet jest drogi?

    Uwazam ze dlatego ze sa pazerni , ale w koncu tpnet zlamal status quo tej
    sytuacji i teraz beda sobie j... lizac.

    --
    pozdr,
    Heniek Kowalczyk

  • 7. Data: 2004-06-21 12:19:36
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Heniek" <h...@e...gov> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Uwazam ze dlatego ze sa pazerni , ale w koncu tpnet zlamal status quo tej

    A dziękuję... Mimo wszystko nie będę się rewanżował.

    Zwracam Twoją szanowną uwagę na fakt, że mówisz o ludziach, którzy prowadzą normalne
    biznesy oparte o rachunek ekonomiczny. Zapewniam Cię, że gdyby się dało zaoferować
    usługę, która by Tobie, Vahanarze i innym reprezentującym podobne poglądy
    odpowiadała, to dawno by się to stało, bo nikt nie jest samobójcą rezygnującym z
    własnej woli z tak potężnego rynku jakim jest abonencki dostęp do Internetu.

    Jeśli Ci się nie chce wnikać w uwarunkowania ekonomiczne takich, a nie innych cen -
    to tego nie rób, ale nie zabieraj też publicznie głosu obrażając ludzi, którzy
    starają się zapracować na chleb.

    --
    Z#

  • 8. Data: 2004-06-21 12:26:34
    Od: "Heniek" <h...@e...gov>

[...]

    ------------
    Najpierw przeczytaj http://infojama.pl/article.php?sid=2610 , zrozum kto tam
    marudzi i o co, A jezeli chodzi o mnie to jestem prezesem spolki prawa
    handlowego, ktora wlasnie sie zajmuje dostepem do internetu i o ekonomi co
    nieco wiem :-), place co miesiac za lacza o przeplywnosci lacznej ponad
    20Mbps, oczywiscie nie uzywam zadnych idslow i wydaje na nie co miesiac
    ponad 20K PLN, jest do dla mnie zenujace. To o czym pisalem odnosi sie do
    artykulu do ktorego link jest powyzej.

    --
    pozdr,
    Heniek Kowalczyk

  • 9. Data: 2004-06-21 13:03:18
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

> [...]
    > 20Mbps, oczywiscie nie uzywam zadnych idslow i wydaje na nie co miesiac
    > ponad 20K PLN, jest do dla mnie zenujace. To o czym pisalem odnosi sie do

    Że tak powiem "jestem w temacie", więc nie muszę czytać.
    Ale tym bardziej nie rozumiem, o co chodzi. Świadczysz usługi dostępowe, hostingowe ?
    Jeśli korzystasz z Polpaku, to nie bulwersuje Cię jego cena ? Jeśli świadczysz usługi
    dostępowe, to nie masz zastrzeżeń do cen dzierżawy pętli lokalnej ?
    A jeśli uważasz, że ceny dostępu oferowane przez innych operatorów są zbyt
    wygórowane, to zwróć uwagę, że tam też istnieje problem dotarcia do abonenta. Dla
    przepustowości powyżej takich, jak podałeś problem jest już nietrywialny, bo w grę
    wchodzi praktycznie albo światłowód (kłania się dzierżawa kanalizacji kablowej),
    albo radio wysokiej częstotliwości. Ceny podane w rozważaniach o wymianie ruchu - na
    które się powołałeś - dotyczą peeringu, gdzie połaczenie sprowadza się na ogół do
    kawałka patchcord'u, więc koszty dostępu odpadają.
    Wyjasnij więc, proszę, bo zgłupiałem do reszty.

    --
    Z#

  • 10. Data: 2004-06-21 13:43:12
    Od: "Heniek" <h...@e...gov>

[...]

    --------------------
    Spiesze wiec z wyjasnieniem:
    1. Firma ktorej szefuje ma styki z polpakiem,gts-em, tkt. Wybudowalismy
    wlasne sieci dostepowe, sprzedajemy uslugi tylko po wlasnych kablach.
    (wlasnie ze wzgledu na niepewnosc rynku czyt. tpsa i jej cen dzierzawy
    kabli/kanalizacji)
    2. Uwazam, ze ceny dostepu do sa *bardzo wygorowane* bo ja kupuje dostep
    operatorski, a nie dostep dla usera w domu/biurze. Ceny sprzetu oraz wykupu
    czestotliwosci nie sa tak wygorowane jak sie wydaje. (profesjonalna
    radiolinia PDH - do 34 Mbps kosztuje ok $10K, radiolinia SDH do 155Mbps
    kosztuje ok $20K , do tego czestotliwosc). Sam moge ja postawic do punktu
    styku z operatorem co *nie zmnienia* znaczaco ceny za dostep, mimo że ten
    "kawalek" od *mojego* swiatlowodu/radioloni jest rzeczywiscie kawalkiem
    patchcord'u wiec koszty jak piszesz teoretycznie odpadaja.
    3. Dlatego uwazam, ze to co robia polscy operatorzy "alternatywni"
    (Crowley/Futuro/Gts/tkt/netia/telenergo itp,itd) jest po prostu wilczym
    kapitalizmem. Przy zakupie dostepu operatorskiego powinienem rozmawiac z
    operatorem od ceny 1Mbps przy patchcordzie do ceny 1Mbps przy zastosowaniu
    technogii operatora.
    4. Niestety oferta np futuro magnus (radyjko) 34Mbps -cena promocyjna 90K
    PLN/miesiac to jest po prostu farsa. Nawet 1000PLN za 1Mbps w Gtsie jest
    chory, dlatego wlasnie tpsa robi co chce.
    5. Czy nie uwazasz ze gdybys mogl kupic dostep do operatora np. innego niz
    tpsa(nawet bez trazytu do tpnet lub placac za niego osobno), majac do niego
    medium to cena powinna byc ok 60 EUR/1Mbps? Zaden z tej grupy nie zejdzie
    ponizej 150 EUR Dlaczego?
    6. Jezeli jako operator ostatniej mili kupilbys tanio internet, moglbys go
    zaoferowac na normalnych zasadach(predkosc/jakosc) dla end-userow.
    Niestety nie ma takiej mozliwosci. Wszyscy alternatywni z tej 14 z artykulu
    przeze mnie cytowanego chyba uwazaja ze cena 300/400 EUR dla internetu
    operatorskiego to norma. Wiec dlatego nie wroze im swietlanej przyszlosci.
    Mnie to bulwersuje, ze wszyscy wieszaja psy na tpsa, jednak zaden inny
    operator nawet nie probuje np. w sposob posredni zdobyc tego rynku.
    Sadze ze firm takich jak ta w ktorej szefuje jest w polsce conajmniej 1000 ,
    wszyscy razem obslugujemy rynek od 500K - 1M ludzi, jezeli kupowalbym dostep
    powiedzmy za 60 -100 EUR/1Mbps od takich operatorow to oni mieliby rynek i
    pieniadze, ja bym mial rynek i pieniadze, i kazdy w branzy.
    A tpsa? robi to co powinna - robi kase i zdobywa rynek najlepiej jak moze.
    Sam niezrobilbym tego inaczej przy takich niemrawych rywalach.

    --
    pozdr,
    Heniek Kowalczyk