  • Data: 2019-01-11 13:30:13
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-11 o 12:29, jacek pisze:

    >A przy rezystorach mają jednakowy prąd ?

    Rowniejszy.

    >Rezystory są równe czy może są tak dobrane że im dalej od zasilania
    >tym mniejszy?

    Rowne.
    A wiadomo z ktorej strony zasilanie ?

    >Poza tym ja i tak muszę mocno zmienić konfigurację tych diod (choć
    >ładniej wygląda słowo diód). One będą w dużo krótszych kawałkach i
    >połączone częściowo równolegle a częściowo w szereg. Nie będzie na
    >pewno jednego kawałka kilka metrów to nijak nie pasuje możliwych
    >ustawień zasilacza. Tam jest niższy prąd a dużo wyższe napięcie.

    To moze kup worek diod i zrob odpowiednia plytke ?

    Tak czy inaczej zasada ta sama - w szeregu prad masz jeden.
    Ale jesli chcesz łączyc rownolegle szeregi - powinien byc rezystor
    wyrownujacy lub indywidualny regulator pradu.

    Mozesz sprobowac zmniejszyc rezystor (np przez dolutowanie drugiego) -
    on tak dobrany, zeby z 12V byl dobry prad,
    ale jesli bedziesz dobieral napiecie precyzyjne, to moze np wystarczy
    11.2V, a mniejszy rezystor zapewni wystarczajace wyrownanie.

    Diody w tasmie powinny byc w koncu z jednej serii ..

    J.