    Subject: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <5c3882c0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c388c94$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c388e3b$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <1pzrqzirbkiap$.1xr0egoxrlebp.dlg@40tude.net>
    <q1b3gd$ap7$1@dont-email.me>
    From: ww <w...@o...pl>
    Date: Tue, 15 Jan 2019 08:20:30 +0100

    W dniu 2019-01-11 o 22:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > zasilać stałym prądem, a "driver" dobierze napięcie. o ile masz jedną
    > diodę - super. jak masz trzy w szeregu - a tak będziesz miał, to przez
    > wszystkie popłynie ten sam prąd, i o ile są takie same (na 99%) to też
    > da radę. ale jeśli będziesz miał takich "trójek" 60, a każdej będiesz
    > chcial zapewnić ten sam prąd - na bank Ci się nie uda. co najwyżej
    > mozesz podać średni prąd. ale jeśli któraś dioda się zepsuje - Twój plan
    > runie w gruzach.

    > Dla tego daje sie 3 diody i rezystor. To właśnie
    > rezystor bierze na siebie pewien, nie stały spadek napiecia.

    Chętnie bym zobaczył jak w praktyce jest to zrobione w istniejących lampach.

    Z tego co widzę to ludzie proponują układy luster prądowych, które
    mierzą prąd w 1 gałęzi i powielają ten sam prąd w pozostałych. Są też
    specjalne drivery balansujące odpowiednio ten prąd.

    > Są diody "cob" i "filament". W nich, w jednej strukturze, jest wiele
    > pojedyńczych "mikro diodek". do zasilania potrzebują zdecydowanie wyższe
    > napięcie, a są gotowe drivery, które utrzymują stały prąd. więc
    > musiałbyś iść tą drogą. pierdlion diód w szeregu  - i stały prąd.

    I tak nie dam wszystkich diód w szeregu bo mi wyjdzie napięcie w kV.