    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: test w czasie zatrudniania pracownika
    Date: Thu, 25 Jan 2018 12:41:16 +0100

    W dniu 2018-01-24 o 23:21, Pszemol pisze:
    > Pracodawcy na tej grupie - czy zatrudniając technika elektronika
    > przewidujecie w czasie tego procesu jakies testy?
    > Coś żeby nie zatrudnić kogoś, kto ładnie mówi ale nie zna prawa Ohma?
    >
    > Podzielcie sie proszę takim testem jeśli coś fajnego macie...

    Nigdy nie zatrudnialiśmy technika elektronika. Gdybyśmy jednak szukali
    to ja bym szukał kogoś, dla kogo elektronika to nie tylko na siłę
    wyuczony zawód, ale pasja.
    Pytanie co sam dotychczas zrobił (niech przyniesie, pokaże) według mnie
    dużo wyjaśni. Ale to nie może być kryterium wykluczające, aby nie
    przegapić kogoś, kto faktycznie jest dobry, choć nigdy nie czuł potrzeby
    pobawienia się lutownicą.

    Nie rozumiem pojęcia ładnie mówi. Jak zapytasz o dobranie R do LEDa to
    nie da się ładnie mówić nie znając prawa Oma.

    Szukaliśmy kiedyś elektronika po studiach. Przyszedł taki, co po
    pierwsze uważał, że po licencjacie już się jest po studiach, a po drugie
    na pytanie co praktycznie sam zrobił miał tylko jedną odpowiedź:
    "Zrobiłem kiedyś zasilacz z mostkiem Gretza." Dokładnie tak się wyrażał
    - nic, że regulowany, stabilizowany, niestabilizowany, do czego. Jedynym
    istotnym parametrem zasilacza było, że jest z mostkiem Gretza.
    P.G.