  • Data: 2016-07-27 17:09:55
    Temat: Re: transformator 230W/7,5kV - ok. 100W...
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    news:nna4nh$2ft$1@node2.news.atman.pl...
    \>
    > Neony chyba mają 5 kV. Kiedyś bardzo mnie kusiło... Na pl. Wolsona, jakiś
    > samochód neoniarzy, lat temu ze 30 z kawałkiem. Nie ma nikogo, na pace
    > leży obiekt opisamy "Transformattor o dużym rozproszeniu" i w tabelce 5kV
    > na wyjściu. No, zajumałbym. Ale się nie zdecydowałem, z czego się cieszę.
    > Słusznie jest zapytać się neoniarzy.

    od razu mi się przypomniało... kiedyś była tu dyskusja o sposobach wykonania
    naświetlarki do płytek z bodajże sodowej lampy ulicznej z odciętym jakimś
    szkłem czy cus podobnego... wiadomo, aby lampa zechciała zaświecic niezbędny
    jest stosowny dławik... no i oczywiście ktoś z czytaczy był uprzejmy zapytac
    skąd taki dławik wytrzasnąć... padla niezwykle wytworna odpowiedź: "jakby Ci
    tu delikatnie wytłumaczyć... dławik jest na tym samym słupie co lampa..."...
    do dzisiaj to pamiętam... :-)

    --
    serdeczności! zbisa
    lubię: http://wroclaw.fotopolska.eu - Wrocław na fotografii