  • Data: 2016-07-27 17:29:15
    Temat: Re: transformator 230W/7,5kV - ok. 100W...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zbisa pisze:

    > testowałem te cholerstwa... daja 2kV, mam trzy sztuki, ale one prądu
    > zerowego na pierwotnym maja 2,25-3,0A...
    > nie robię sobie żartów... pierwszą podejrzewałem ze felerna, pożyczyłem
    > dwie nastepne - to samo... a miałem chytry plan, że trzy wtórne w szegeg
    > i badania pójdą... na miejscu mi nie zalezy... to tylko testy mające
    > potwierdzić "jedynie słuszna koncepcję...." ale wychłoddzić 1,5kW to
    > chyba kąpiel w oleju... :-(

    Czy jedynie słuszna koncepcja zakłada sinus 50 Hz na wyjściu jako warunek
    konieczny? Bo ktoś już radził transformator telewizyjny. O tyle słusznie
    radził, że jego wtórne uzwojenie z nawiązką wytrzymuje wymagane napięcie.
    Zaś jako pierwotne można nawinąć co się chce. Ja ze trzydzieści lat temu
    zrobiłem taki zasilacz, który przez kilka zwojów drutu nawiniętego jakko
    pierwotne strzelał napięciem z kondensatora przez tyrystor, 50 razy na
    sekundę. Kondensator ładowany z sieci. O lampy wyładowcze czy inne neony
    wtedy chodziło. A zasilacz sklecony z kilku elementów w pół godziny.

    --
    Jarek