  • 21. Data: 2012-10-26 15:31:11
    Temat: Re: [trollowanie] C.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > SLT w ogóle nie brałem pod uwagę ze względu na brak wizjera, ale
    > przyznaję że gdyby moje stwierdzenie "kamera" potraktować dosłownie to
    > wybór Sony mógłby być bardziej uzasadniony.

    SLT mają przecież wizjery, tyle że elektroniczne. Trochę się tego bałem,
    ale w gruncie rzeczy to jest zupełnie dobre (a65). Główna różnica jest
    taka, że jak jest ciemno, to w STL widzę wszystko jaśniej, tyle że
    jakość spada (szumy).

    > O ile wiem, Tamron tego nie umie.

    No ale jednak umie. Nie mówię że zrobiłem nim nie wiadomo jak dużo
    filmów, bo w ogóle zajmuję się czym innym, ale jak działa zdążyłem
    przetestować (Tamron B008 18-270 Di II PZD, cokolwiek by to nie
    znaczyło).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2012-10-26 15:44:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > SLT mają przecież wizjery, tyle że elektroniczne.

    Jest wrzątek jest... ale zimny :-)

> [...]

    > filmów, bo w ogóle zajmuję się czym innym, ale jak działa zdążyłem
    > przetestować (Tamron B008 18-270 Di II PZD, cokolwiek by to nie

    Szczerze powiedziawszy nie bawiłem się tym PZD i zupełnie o nim zapomniałem.
    Z zasady działania wynika, że może być łagodny, ale z tego co widzę na
    stornie producenta zastosowali go tylko w tym zoomie, a to nie jest zakres
    do rodzinnego video :-) Niestety w 17-50 f/2.8 ciągle montują najzwyklejszy
    hałaśliwy, wolny i niedokładny silniczek.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-10-26 18:49:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Jest wrzątek jest... ale zimny :-)

    Jak ice tea, może być korzystniejsza w pełnym słońcu :-)
    W pełnym słońcu w EVF widzę wszystkie ustawienia, menu itd.
    Zrób to samo z 650D.

> [...]
    > a to nie jest zakres do rodzinnego video :-) Niestety w 17-50 f/2.8
    > ciągle montują najzwyklejszy hałaśliwy, wolny i niedokładny silniczek.

    Niedokładny w sensie złej ostrości (BF/FF) np. w czasie robienia zdjęć?
    Nie powinno tego być nawet z najtańszymi szkłami, ja bym reklamował.

    Jeśli chodzi o utrzymywanie ostrości w filmie, mam wrażenie, że podobne
    mu Canony są katastrofalne (są odpowiednie filmy na Youtube).
    Canon ma chyba tylko dwa obiektywy STM (podobno jedyne względnie
    sensowne z filmowym AF): EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 (dokładny odpowiednik
    Tamrona, pomijam dłuższy koniec Tamrona bo to tutaj bez znaczenia) oraz
    EF 40mm f/2.8. To może 40 mm (* crop 1.6 = 64 mm) ma być tym do
    amatorskiego filmowania?

    Z tym że Tamron to tylko dodatek, taki sam do Sony jak i do np. Canona.

    Na Youtube łatwo znaleźć testy filmowania 650D oraz SLT z różnymi
    obiektywami, i jakbym napisał, że SLT je wygrywają to by mnie chyba
    wzięto za rzecznika prasowego Canona.

    Nie mówię nie, jest duża szansa że 650D z 18-135 STM nadaje się do
    filmowania "rodzinnego" z AF itd. Ale to jest tylko ten jeden jedyny
    zestaw od Canona, dostępny zresztą od dwóch miesięcy lub krócej.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2012-10-27 00:21:39
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Przeczytaj jeszcze raz na co odpisujesz: "nie będą w żaden sposób
    > poddawane obróbce" :-)

    Przeczytałem po raz drugi i... nic się od tamtej pory nie zmieniło! :)

    > Ale jak już pisałem w przypadku filmów nie zamierzam nic z tym robić :-)

    Pisać sobie możesz. Aparat zrobi. Co, RAW-y oglądasz? Zatem
    powtórzę: dynamika na wejściu, to coś innego niż dynamika na wyjściu.
    I wtedy lepiej mieć więcej użytecznej dynamiki w matrycy, niż jej nie
    mieć (nie komentuję walorów 650D, ale ogólnie pod tym względem
    stagnacja panuje w Canonie).

    BTW: Czasem oglądam TV (Cejrowski) i jak widzę prześwity między
    drzewami selvy wypalone do pełnego przepału, to aż mi się trochę
    smutniej robi. Ale cóż, pewnie wygrał sprzęt lekki, poręczny i
    energooszczędny, więc teraz nawet gdyby chcieli, to już żadną obróbką
    tego nie uratują (poza domalówkami). Gdyby ich kamera miała większą
    dynamikę (którą zwalczasz z dziwną konsekwencją ;) , problemu po
    prostu by nie było.

    Mariusz [mr.]

  • 25. Data: 2012-10-27 00:46:08
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, October 26, 2012 6:21:46 PM UTC-4, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    >
    > tego nie uratują (poza domalówkami). Gdyby ich kamera miała większą
    >
    > dynamikę (którą zwalczasz z dziwną konsekwencją ;) , problemu po

    Jesli ktokolwiek oglada prgogramy Cejrowskiego dla oceniania np. przeswitow miedzy
    drzewami a nie z powodow dokumentalnych czy poznawczych i tego co ma do
    zaprezentowania, to zasluguje na miano kretyna.

    http://www.youtube.com/watch?v=X072hKq0fEc&NR=1&feat
    ure=endscreen
    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=_9k_YMMSNmw&feat
    ure=endscreen
    http://www.youtube.com/watch?v=oFvAzYoFgV0&feature=r
    elated

    Slon

  • 26. Data: 2012-10-31 14:53:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Jest wrzątek jest... ale zimny :-)

    > Jak ice tea, może być korzystniejsza w pełnym słońcu :-)
    > W pełnym słońcu w EVF widzę wszystkie ustawienia, menu itd.
    > Zrób to samo z 650D.

    Chyba nie nadążam - wizjer jest potrzebny do zdjęć nie do filmów, a zdjęcia
    mogę robić nawet w pełnym słońcu tak samo jak to robię od 20 lat - używając
    wizjera i lustra.

    > Niedokładny w sensie złej ostrości (BF/FF) np. w czasie robienia zdjęć?
    > Nie powinno tego być nawet z najtańszymi szkłami, ja bym reklamował.

    Niedokładny w sensie, że nie da się go wysterować, aby zmienił ogniskową np.
    o 1cm dalej / bliżej, bo tam są zwykłe zębatki które mają większy luz.
    Silnik krokowy ma tę zaletę, ze w sposób powtarzalny można go przesunąć o
    (prawie) dowolnie mały krok. Ergo zmiana ostrości przy filmowaniu z jest
    płynna a nie szarpana.

    > Jeśli chodzi o utrzymywanie ostrości w filmie, mam wrażenie, że podobne
    > mu Canony są katastrofalne (są odpowiednie filmy na Youtube).

    Oczywiście, że są! Tak jak cała reszta szkieł używających zębatek i
    mechanicznych silniczków niezależnie od producenta.

> [...]
    > Tamrona, pomijam dłuższy koniec Tamrona bo to tutaj bez znaczenia) oraz
    > EF 40mm f/2.8. To może 40 mm (* crop 1.6 = 64 mm) ma być tym do

    Dokładnie te dwa. Przydałoby się więcej, ale te dwa to i tak więcej niż ma
    konkurencja. Przydałby się 15-xx, albo jakaś stałka w okolicach 15.

    > Nie mówię nie, jest duża szansa że 650D z 18-135 STM nadaje się do
    > filmowania "rodzinnego" z AF itd. Ale to jest tylko ten jeden jedyny
    > zestaw od Canona, dostępny zresztą od dwóch miesięcy lub krócej.

    A kiedy miał być dostępny? Pojawiło się body z nowym AF i jednocześnie dwa
    obiektywy. Uważasz, że Canon miał produkować obiektywy z AF którego żaden
    korpus nie był w stanie w pełni wykorzystać?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 27. Data: 2012-10-31 15:02:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Pisać sobie możesz. Aparat zrobi. Co, RAW-y oglądasz? Zatem
    > powtórzę: dynamika na wejściu, to coś innego niż dynamika na wyjściu.

    A gdzie ta dynamika ma się w tym filmie zmieścić? Ja nie chcę by aparat bez
    mojej wiedzy i woli kompresował dynamikę by zmieścić światła i cienie a
    przez to dla interesującego mnie zakresu tonalnego będę miał gorsze
    przejścia tonalne.

    > I wtedy lepiej mieć więcej użytecznej dynamiki w matrycy, niż jej nie
    > mieć (nie komentuję walorów 650D

    No to napiszę po raz wtóry skoro na wyjściu ma być X EV a na wejściu jest
    4xX EV to jak chcesz to tam upchnąć? Ja nie chcę by aparat mi to kompresował
    by zmieścić wszystko. Chcę aby na wyjściu było środkowe X EV.

    Owszem gdyby aparat zapisywał filmy w raw a mnie chciałoby się ten film
    obrabiać tak abym dla każdej sceny sobie określał które x EV ma być na
    wyjściu miałoby to jakiś sens. Ale powtarzam nie chcę obrabiać filmu.
    Dlatego w tym przypadku nawet 1000 EV na wejściu niczego nie zmieni.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2012-10-31 15:46:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-31 14:53, Ergie pisze:
    > Chyba nie nadążam - wizjer jest potrzebny do zdjęć nie do filmów, a
    > zdjęcia mogę robić nawet w pełnym słońcu tak samo jak to robię od 20 lat
    > - używając wizjera i lustra.

    To już zależy na ile wierzysz światłomierzowi i czy masz zamiar wyciskać
    z matrycy siódme poty.

    > Oczywiście, że są! Tak jak cała reszta szkieł używających zębatek i
    > mechanicznych silniczków niezależnie od producenta.

    Nie ma znaczenia rodzaj obiektywu - cały algorytm jest do bani. I to nie
    u Canona, a wszędzie. Jest przede wszystkim zbyt nerwowy.

    --
    pozdrawia Adam
    /nic nie musi być tym, czym wydaje się być/

  • 29. Data: 2012-10-31 15:54:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-31 15:02, Ergie pisze:

    > A gdzie ta dynamika ma się w tym filmie zmieścić?

    Tam, gdzie mieści się na zdjęciu. Czym niby film się różni od zdjęć
    oprócz ilości tychże?

    > Ja nie chcę by aparat
    > bez mojej wiedzy i woli kompresował dynamikę by zmieścić światła i
    > cienie a przez to dla interesującego mnie zakresu tonalnego będę miał
    > gorsze przejścia tonalne.

    Ale i tak on to robi, a ustawianie suwaczków w menu określa zakresy, to
    po pierwsze, a po drugie niby dlaczego masz mieć gorsze przejścia
    tonalne? Możesz mieć niedopasowany kontrast do sceny i tak jest na 90%
    zdjęć (i filmów), które można znaleźć w sieci.

    > No to napiszę po raz wtóry skoro na wyjściu ma być X EV a na wejściu
    > jest 4xX EV to jak chcesz to tam upchnąć?

    Wciąż tak samo jak 150 lat temu :) Metodą kompresji (albo ekspansji)
    dynamiki. Sawniej używano do tego różnych gradacji papierów.

    > Ja nie chcę by aparat mi to
    > kompresował by zmieścić wszystko. Chcę aby na wyjściu było środkowe X EV.

    To znaczy że część zdjęć masz przepalonych, a część zbyt bladych. Te, co
    się załapią do średniej będą dobre - no, ale od tego jest zielony program :)

> [...]
    > wyjściu miałoby to jakiś sens. Ale powtarzam nie chcę obrabiać filmu.
    > Dlatego w tym przypadku nawet 1000 EV na wejściu niczego nie zmieni.

    Po prostu napisz, że nie chce Ci się dbać o dynamikę sceny i godzisz się
    na możliwości technicznych niedoskonałości. To zupełnie naturalne i
    każdy często wybiera ten scenariusz. Ale nie róbmy z tego cnoty.

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem człowiekiem, nie Polakiem, choć i to rzadko dumę przynosi.../

  • 30. Data: 2012-10-31 17:57:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Nie ma znaczenia rodzaj obiektywu - cały algorytm jest do bani. I to
    > nie u Canona, a wszędzie. Jest przede wszystkim zbyt nerwowy.

    A nie macie Panowie czasem wrażenia, że w przypadku części
    obiektywów najbardziej sensowna byłaby rączka z obejmą zakładaną na
    pierścień ostrości (taki rodzaj cybantu :) i płynne ostrzenie ręczne?

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]