  • 51. Data: 2012-11-11 21:33:57
    Temat: Re: [trollowanie] C.
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 19:46, Waldek Godel pisze:
    > Nie ma żadnego problemu w tym, żeby wyświetlacz LCD był świetnie widoczny w
    > słońcu. Radzą sobie z tym np. wyświetlacze Transflective. Problem w tym,
    > żeby wyświetlacz był jednocześnie widoczny w słońcu i dobrze odtwarzał
    > barwy, co w zasadzie póki co jest kompletnie niemożliwe, co wynika z samej
    > zasady działania obydwu typów LCD (tych co co wyświetlają prawidłowe barwy
    > i tych co są widoczne w słońcu)

    Te wyświetlacze całkiem dobrze radziły sobie w ciemnościach, niewiele
    gorzej od klasycznych. W słońcu oczywiście było kiepsko pod względem
    barwa, ale lepiej tak niż w ogóle.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem znak narzekania, narzekacz 'oj', tylko nie ma go na

  • 52. Data: 2012-11-11 21:43:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 21:33:57 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Te wyświetlacze całkiem dobrze radziły sobie w ciemnościach, niewiele
    > gorzej od klasycznych. W słońcu oczywiście było kiepsko pod względem
    > barwa, ale lepiej tak niż w ogóle.

    Pod względem barw nie było słabo - było bardzo słabo.
    W ciemności było gorzej niż zwykłe ekrany LCD, które słabo się sprawiały w
    słońcu.
    Klasyczny monochromatyczny ekran LCD pracował w zasadzie w świetle odbitym,
    podświetlenie miało tylko pomóc w razie jego braku. Światło przechodziło
    przez polaryzatory dwukrotnie plus przez warstwę ciekłych kryształów (czyli
    coś na kształt trzeciego polaryzatora.
    W przypadku kolorowego ilość warstw się zwiększa, w dodatku dochodzi
    problem przypadkowości barwy światła. Oraz tego, że podświetlenie
    przechodzi o połowę mniej razy a ma wyglądać tak samo.
    Chyba najlepiej poradził sobie z tym Garmin, jego ekrany wyglądają
    wspaniale w porównaniu z dowolnym GPS oraz nieskończenie żałośnie w
    porównaniu z dowolnym współczesnym smartfonem czy ekranem aparatu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 53. Data: 2012-11-12 10:47:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > To nie kwestia oczu ale ekraników: ich jasności i warstw
    > antyodblaskowych. Ekraniki stosowane przez różnych producentów (albo w
    > różnych modelach tego samego producenta) potrafią się bardzo różnić.

    > Owszem, ale to teoria. Praktyka jest taka, że z działających w słońcu
    > ekranów LCD w aparatach cyfrowych to ja znam tylko jeden, w GPSie
    > Garmina :-(
    > Ale przyznaje że nie znam 650D - tam jest taki, który jest czytelny
    > w takich warunkach?

    I tak i nie :-) Jest bardzo jasny więc nawet w pełnym słońcu jest czytelny i
    można bez problemu filmować, ale niestety nie jest matowy więc słońce się
    odbija. Nie tak jak np. i iPadzie, ale jednak się odbija. Ekranik jest
    odchylany więc można go oczywiście ustawić pod takim kątem by się nie
    odbijało, no ale to nie zmienia faktu, że matowy byłby lepszy.

    > Wskazówka - jeden z warunków jest taki, że ekran musi być czytelny bez
    > podświetlenia.

    Coś chyba pomyliłeś. Ten ekranik to LCD bez podświetlenia w ogóle nie działa
    :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2012-11-12 14:59:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 21:43, Waldek Godel pisze:
    > Pod względem barw nie było słabo - było bardzo słabo.
    > W ciemności było gorzej niż zwykłe ekrany LCD, które słabo się sprawiały w
    > słońcu.

    Nie no, mam wciąż działający 1915 i w ciemnościach jest praktycznie tak
    samo jak na ekranach ''klasycznych'', a w świetle słonecznym kolor jest
    taki... ''zgraficiały'', ale jest.

    > Chyba najlepiej poradził sobie z tym Garmin, jego ekrany wyglądają
    > wspaniale w porównaniu z dowolnym GPS oraz nieskończenie żałośnie w
    > porównaniu z dowolnym współczesnym smartfonem czy ekranem aparatu

    Garmin poszedł jeszcze dalej i w słońcu jest lepiej widoczny od
    wspomnianego 1915, ale kosztem właśnie koloru, który jest bardziej
    ''umowny'' niż rzeczywisty.
    Najlepiej byłoby ustawić poziom odbicia gdzieś pomiędzy i właśnie 1915
    takoż miał.

    --
    pozdrawia Adam
    /to wszystko ONI!/

  • 55. Data: 2012-11-16 00:40:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > I tak i nie :-) Jest bardzo jasny więc nawet w pełnym słońcu jest
    > czytelny i można bez problemu filmować, ale niestety nie jest matowy
    > więc słońce się odbija.

    Czyli, tak w skrócie, jest nieczytelny?

    > Nie tak jak np. i iPadzie, ale jednak się
    > odbija. Ekranik jest odchylany więc można go oczywiście ustawić pod
    > takim kątem by się nie odbijało, no ale to nie zmienia faktu, że
    > matowy byłby lepszy.

    Problem w tym, że ekran musi być ustawiony nie w zależności od słońca,
    tylko tak, by dało się z niego wygodnie korzystać.

    > Coś chyba pomyliłeś. Ten ekranik to LCD bez podświetlenia w ogóle nie
    > działa :-)

    Są takie ekrany, które działają.
    Tzn. oczywiście przy słabym oświetleniu (lub jego braku) podświetlenie
    jest potrzebne.

    W aparacie, oczywiście, to nie problem - w końcu mamy wizjer.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 56. Data: 2012-11-19 14:06:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Czyli, tak w skrócie, jest nieczytelny?

    Może po prostu pożycz go od kogoś i sam zobacz, bo na siłę starasz się coś
    udowodnić, ale nie wiem co. Nie wiem jak ze zdania:
    "nawet w pełnym słońcu jest czytelny i można bez problemu filmować..."
    dochodzisz do wniosku:
    "Czyli, tak w skrócie, jest nieczytelny?"

    > Problem w tym, że ekran musi być ustawiony nie w zależności od słońca,
    > tylko tak, by dało się z niego wygodnie korzystać.

    Jeśli dla Ciebie zmiana kąta nachylenia ekranu o 1 stopień sprawia, że nagle
    nie da się z niego wygodnie korzystać to tak oczywiście masz rację ekran w
    650D jest do niczego.

    > Są takie ekrany, które działają.

    W teorii tak. W praktyce nie stosuje się pasywnych LCD tam gdzie maja być
    wierne kolory.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 57. Data: 2012-11-22 20:55:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Może po prostu pożycz go od kogoś i sam zobacz, bo na siłę starasz się
    > coś udowodnić, ale nie wiem co.

    Tak pewnie zrobię, ale wiesz, to jest chwilowo nowy aparat, to nie jest
    tak że wszyscy naokoło już sobie takie kupili.

    > Nie wiem jak ze zdania:
    > "nawet w pełnym słońcu jest czytelny i można bez problemu filmować..."
    > dochodzisz do wniosku:
    > "Czyli, tak w skrócie, jest nieczytelny?"

    Skąd pomysł że to z tego? Raczej z "niestety nie jest matowy więc słońce
    się odbija."

    > Jeśli dla Ciebie zmiana kąta nachylenia ekranu o 1 stopień sprawia, że
    > nagle nie da się z niego wygodnie korzystać to tak oczywiście masz
    > rację ekran w 650D jest do niczego.

    W używanym przeze mnie sprzęcie zmiana o 1 stopień wiele nie daje, ale
    przyznaję że nie widziałem 650D, więc chwilowo wstrzymuję się z oceną.

    > W teorii tak. W praktyce nie stosuje się pasywnych LCD tam gdzie maja
    > być wierne kolory.

    A w aparacie muszą być wierne kolory? Nie dla mnie, a przynajmniej nie
    jest to najważniejsze. Natomiast chciałbym tam coś widzieć, chciałbym
    widzieć w ogóle kompozycję zdjęcia/filmu, przepalenia/niedoświetlenia
    (może być histogram, zebra), oraz np. ustawienia aparatu (np. chciałbym
    zmieniać parametry ekspozycji, AF i takie rzeczy jak "drive mode", tryb
    filmu 25p/50p, opcjonalnie np. JPEG 6Mpix/24Mpix (czy ile tam kto ma)
    itd.).

    Tzn. oczywiście jeśli mam to w wizjerze to świetnie, ale może być
    także (czytelny w słońcu) ekran.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 58. Data: 2012-11-23 13:43:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Skąd pomysł że to z tego? Raczej z "niestety nie jest matowy więc słońce
    > się odbija."

    Ze zdania złożonego, którego ogólny wydźwięku jest pozytywny, a zawiera
    drobne zastrzeżenie - Ty z tego drobnego zastrzeżenia zrobiłeś sobie ogólny
    wniosek..

    > W używanym przeze mnie sprzęcie zmiana o 1 stopień wiele nie daje, ale
    > przyznaję że nie widziałem 650D, więc chwilowo wstrzymuję się z oceną.

    No więc powoli: Słońce to punktowe źródło światła. Więc jest tylko jedna
    jedyna pozycja gdy lusterko odbija je dokładnie w twoje oko (dwa dla dwojga
    oczu). Wystarczy minimalna zmiana kąta tego lusterka by słońce oświetlało
    Twoją grzywkę lub kołnierzyk.

    > Tzn. oczywiście jeśli mam to w wizjerze to świetnie, ale może być
    > także (czytelny w słońcu) ekran.

    Tak ten ekran jest na tyle czytelny (inne współczesne też są).

    Pozdrawiam
    Ergie