    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: usuwanie bazgrołów ze szczotkowanego aluminium
    Date: Thu, 17 Jun 2010 13:56:42 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witajcie!
    > Jakiś cham ordynarny namazał w naszej blokowej windzie bazgroł typu "tu
    > byłem". Z lustra i ścian na wysoki połysk aceton ściągnął to gówno migiem
    > (gruba warstwa, relatywnie świeża - dzisiejsza, po kształcie sądząc narzędzie
    > typu http://www.wrongsideshop.pl/shop/files/duzyczarny15m
    m.jpg ). Natomiast
    > drzwi automatyczne mamy pokryte szczotkowanym alu. Najgrubsza warstwa zeszła,
    > ale zostały czerwone zacieki/mazy. Czym do doczyścić? Lać aceton aż spłucze i
> [...]
    Musisz użyć innego rozpuszczalnika. Mało lotnego. Ja bym użył rozpuszczalnika na
    bazie Cykloheksanonu. Nie kupisz tego w sklepie chemicznym. Takiego
    rozpuszczalnika używa się do rozcieńczania farb do drukowania na PCV. Szukaj po
    sklepach zaopatrujących agencje reklamowe. Pomimo dużego smrodu jest bardzo
    bezpieczny. Nie wchłania się przez płuca tylko przez skórę. Odtrutką jest
    etanol, może być w formie żubrówki czy tego co lubisz. Piwo i wino nie bardzo bo
    za małe stężenie. Nie widzę przeciwwskazań żeby zapobiegawczo w czasie
    czyszczenia piwko wypić. Po wyczyszczeniu możesz użyć jakiegoś spermolitu do
    zabezpieczania przed graffiti.