  • 1. Data: 2005-11-29 17:42:01
    Temat: "waw.pl." nie istnieje na niektórych serwerach nazw "pl."
    Od: Tomasz Ostrowski <t...@s...mimuw.edu.pl>

    # host -t ns pl. | sort
    pl name server a-dns.pl.
    pl name server b-dns.pl.
    pl name server d-dns.pl.
    pl name server e-dns.pl.
    pl name server f-dns.pl.
    pl name server g-dns.pl.

    # host -r -t ns waw.pl. a-dns.pl.
    waw.pl name server f-dns.pl.
    waw.pl name server g-dns.pl.
    waw.pl name server a-dns.pl.
    waw.pl name server b-dns.pl.
    waw.pl name server eomer.nask.net.pl.

    Ale:

    # host -r -t ns waw.pl. d-dns.pl.
    waw.pl has no NS record

    # host -r -t ns waw.pl. e-dns.pl.
    Host waw.pl not found: 3(NXDOMAIN)

    To powoduje, że w zależności od tego, który serwer DNS będzie
    wylosowany, to domeny w waw.pl są dostępne lub nie. Jak macie jakieś
    chody w NASKu do proszę o interwencję - za późno na telefon do COK.

    To już od jakiegoś czasu - podejrzewam, że od piątku.

    --
    Pozdrawiam Best of prhn - najzabawniejsze teksty polskiego UseNet-u
    Tometzky http://prhn.dnsalias.org/

  • 2. Data: 2005-11-29 20:50:51
    Od: artur@_il.pw.edu

    ># host -r -t ns waw.pl. a-dns.pl.
    >waw.pl name server f-dns.pl.
    >waw.pl name server g-dns.pl.
    >waw.pl name server a-dns.pl.
    >waw.pl name server b-dns.pl.
    >waw.pl name server eomer.nask.net.pl.
    >
    >Ale:
    >
    ># host -r -t ns waw.pl. d-dns.pl.
    >waw.pl has no NS record
    >
    ># host -r -t ns waw.pl. e-dns.pl.
    >Host waw.pl not found: 3(NXDOMAIN)

    ale d- i e- nie sa nsami waw

  • 3. Data: 2005-11-29 21:09:00
    Od: Steven Jurczyk <s...@p...pl>

    > ale d- i e- nie sa nsami waw

    Ale sa ns'ami dla .pl - i z tego powodu powinny prawidlowo odpowiedziec
    gdzie jest wydelegowana waw.pl...

    --
    pozdrawiam
    steve

  • 4. Data: 2005-11-29 22:17:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Hm.
    Jest tak:

    ------
    Trying "waw.pl"
    Using domain server:
    Name: d-dns.pl.
    Address: 192.36.125.2#53
    Aliases:

    ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 21598
    ;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 5, ADDITIONAL: 6

    ;; QUESTION SECTION:
    ;waw.pl. IN NS

    ;; AUTHORITY SECTION:
    waw.pl. 86400 IN NS eomer.nask.net.pl.
    waw.pl. 86400 IN NS f-dns.pl.
    waw.pl. 86400 IN NS g-dns.pl.
    waw.pl. 86400 IN NS a-dns.pl.
    waw.pl. 86400 IN NS b-dns.pl.

    ;; ADDITIONAL SECTION:
    a-dns.pl. 86400 IN A 195.187.245.44
    a-dns.pl. 86400 IN AAAA 2001:a10:1:1::44
    b-dns.pl. 86400 IN A 80.50.50.10
    eomer.nask.net.pl. 45153 IN A 193.59.201.24
    f-dns.pl. 86400 IN A 217.17.34.50
    g-dns.pl. 86400 IN A 149.156.1.3

    Received 241 bytes from 192.36.125.2#53 in 104 ms
    ------

    Zwracam uwagę, że odpowiedź jest w "authority section" a nie w "answer
    section". Czyli nie dostajesz odpowiedzi "serwery są takie a takie"
    tylko "idź zapytaj się tam i tam".

    Ale to (chyba?) też jest poprawnie...

    MJ

  • 5. Data: 2005-11-30 00:32:16
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Tue, 2005-11-29 at 22:09 +0100, Steven Jurczyk wrote:

    > Ale sa ns'ami dla .pl - i z tego powodu powinny prawidlowo odpowiedziec
    > gdzie jest wydelegowana waw.pl...

    Okazuje się, że waw.pl nie jest wydelegowana nigdzie. No zwyczajnie w
    strefie pl nie ma rekodu waw. To działało, dopóki serwery dla waw.pl
    były tymi samymi, co dla pl. Niestety ta sytuacja kilka dni temu uległa
    zmianie i wynikł problem.

    Jacek

  • 6. Data: 2005-11-30 03:27:52
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:
    > Okazuje się, że waw.pl nie jest wydelegowana nigdzie. No zwyczajnie w
    > strefie pl nie ma rekodu waw.

    Nie może być...

    > To działało, dopóki serwery dla waw.pl były tymi samymi, co dla pl.

    Coś mi się zdaje, że od dawna NS-y dla waw.pl nie były dokładnie
    tożsame z tymi dla pl...

    p.

  • 7. Data: 2005-11-30 03:36:20
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
> [...]
    > Zwracam uwagę, że odpowiedź jest w "authority section" a nie w "answer
    > section". Czyli nie dostajesz odpowiedzi "serwery są takie a takie"

    Jak najbardziej. Zresztą to widać po odpowiedzi "has no NS record".

    Ale e-dns.pl ewidentnie nie ma tego rekordu.

    p.

    PS I jeszcze teraz (1133321649) nie odpowiada mi g-dns.pl.

  • 8. Data: 2005-11-30 17:16:01
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> wrote:
    > Okazuje się, że waw.pl nie jest wydelegowana nigdzie. No zwyczajnie w
    > strefie pl nie ma rekodu waw.

    =8-o

    B.

  • 9. Data: 2005-12-01 01:54:16
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > Nie może być...

    Jeżeli jest, jak mówisz, to się coś ostatnio popsuło...

    Mam jakąś kopię, jak kiedyś można było być stealth secondary pl
    (szkoda, że już nie mogę, swoją drogą):

    $ORIGIN .
    $TTL 86400 ; 1 day
    pl IN SOA bilbo.nask.org.pl. dnsmaster.nask.pl. (
    2002082301 ; serial
    $ORIGIN pl
    waw NS dns.fuw.edu
    NS ns3.ikp