    Subject: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Thu, 28 May 2020 13:49:13 +0200

    W dniu 27.05.2020 o 17:49, Adam Górski pisze:

    > No raczej się nie da bo z założenia po przełączeniu do innego AP
    > ponownie musi być pobrany IP z DHCP , DNS, gateway etc bo może być już
    > inny. Zapewne mogę się mylić.
    >
    > Zobacz tutaj:
    >
    > https://moxa.elmark.com.pl/2018/01/09/budowa-sieci-w
    i-fi-na-obiekcie-przemyslowym-czesc-2/

    Ale to jest coś zupełnie innego niż sieć zarządzana przez kontroler
    (nawet jeżeli jest nim jeden z AP). Natomiast urządzenie wie, że jest
    przełączane pod inny AP (w końcu też w tym uczestniczy), pomimo że SSID
    jest ten sam. Zupełnie inna sprawa czy aplikacja potrafi z tym żyć. I
    same urządzenia też muszą potrafić z tego korzystać.
    teraz już nie sprawdzę czy dzierżawa była odświeżana, ale zdaje mi się
    że urządzenie wie że ma się przełączyć pod określonego AP, a reszta jest
    stała. Przy próbie przejścia z jednego do drugiego AP pracującego z
    kontrolerem czasem mi wcinało pinga na moment (jeden, dwa pakiety, i to
    nieregularnie, czasem na pingu nie widać było zmian, ale też miejsce
    takie że zasięg ze wszystkich AP był kiepski). Czy to wystarczy
    aplikacji która reaguje tak albo inaczej na takie zdarzenia to już
    sprawa aplikacji.
    Testy robiłem na CAPach Mikrotika, ale ogólnie na podobnych urządzeniach
    innych firm działało to podobnie. Zupełnie inna sprawa kiedy mowa o tzw
    repeaterach WiFi - to działa, powiedzmy, tak sobie.

    Pozdrawiam

    DD