    Subject: Re: wifi - handover bez notyfikacji zmiany AP
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Date: Thu, 28 May 2020 23:38:12 +0200

    W dniu 2020-05-28 o 19:28, Marek pisze:

    > No właśnie czy reapeater jest takim dodatowym AP do którego trzeba się
    > przełączyć czy po prostu jest na tym samym paśmie (co w konsekwencji je
    > ogranicza przepustowo) i klient jedynie widzi skok w sile sygnału tego
    > samego AP?

    Może tak - repeatery były znane od lat i pomimo prostoty implementacji
    nie przyjęły się jakoś. Masz klienta widzącego oba AP (nie da się
    inaczej) który się pyta do którego AP ma się podłączyć podając dwa razy
    ten sam SSID... Albo sam decyduje, a po rozłączeniu (z powodu utraty
    łączności, bo dopóki ma to trzyma) łączy się na nowo z tym co zobaczy. A
    bywa że twierdzi że to nie ten sam i musisz wpisywać dane do łączenia na
    nowo. Ale ogólnie zależy to mocno od systemu.
    Co innego sieć z kontrolerem - tam można sobie zaszaleć i np ustawić
    progi mocy przy których ma nastąpić przełączenie na kolejny AP, chociaż
    producenci dają różne możliwości konfiguracji. Ja zadowoliłbym się
    mikrotikiem gdyby nie to że nie udało mi się skonfigurować Wifi tak żeby
    mieć wszystko co chciałem, czyli CAP i wskazany zewnętrzny serwer
    radius. Plus takie tam drobiazgi typu sieć dla gości ze zmiennym hasłem.
    Z osobna każda z tych funkcjonalności tak, ale razem to już nie. Chociaż
    nie pamiętam czy rzeczywiście serwer radiusa udało mi się wskazać czy
    musiał być na mikrotiku. Przymierzam się trochę do sprawdzenia tego
    ubiquiti czy jak mu tam, ale to już trochę większa kasa na urządzenia -
    wydanie na testy to już niekoniecznie łatwo, a jakoś nie mam takiego
    ciśnienia żeby kolejny tydzień wyrwać na te testy. W każdym razie
    ustawienia CAP i samodzielnego AP to inna bajka.

    Pozdrawiam

    DD