  • Data: 2020-05-14 23:25:14
    Temat: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dwa oddzielne zagadnienia: włączanie i wyłączanie.
    > ad. 1. równoległe styki jakiś sensowny czas powinny działać.

    No właśnie niekoniecznie. Styki nie przełączają się jednakowo. Na
    dodatek RM84 mają paskudną cechę sklejania styków. Zrobiłem na tym
    kiedyś sterowanie w budynku i wszystkie szybciutko wymieniałem na
    Findery. Kleiły się sterując oświetleniem ledowym. Pojedynczy panel
    wystarczał do sklejania. Za to w automatyce przemysłowej-sterowniczej są
    wieczne.

    Nie wiem jak często będziesz przełączał, więc nie doradzę, ale dał bym
    raczej stycznik i nie przejmował się niczym, taki ABB ESB20 na ten
    przykład. Bardzo trwałe, ale jednak klocek.

    Miłego.
    Irek.N.