    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: włączanie silnika przekaźnikiem
    Date: Fri, 15 May 2020 03:37:01 +0200

    > Nie wiem jak często będziesz przełączał, więc nie doradzę, ale dał bym
    > raczej stycznik i nie przejmował się niczym, taki ABB ESB20 na ten
    > przykład. Bardzo trwałe, ale jednak klocek.

    Nie da rady nic zmienić. Urządzenie musi zostać jakie jest.
    Gdyby było inaczej to dałbym albo jakiś jebitny przekaźnik albo SSR albo
    coś innego.

    Tutaj mogę tylko dać jakieś elementy na samym silniku.

    Załączanie jest raz na kilkanaście minut albo rzadziej.
    Głównie w ciągu dnia, nocą rzadziej albo wcale.
    Czyli taka raczej permanentna praca.

    No dobrze, zobaczę jak to się zachowuje z jakąś solidną diodą.