  • Data: 2017-11-18 20:17:21
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-18 o 15:00, Piotr Gałka pisze:

    > Nie wiem skąd Ci przyszedł do głowy jeden plik gerbera dla wszystkich
    > warstw. Takie coś chyba nie istnieje.

    No coś Ty! Skąd masz takie informacje?

    Np. w Eagle, jeśli masz taką potrzebę, możesz zaznaczyć sobie nawet
    wszystkie layery w CAM Processorze podczas generowania pojedynczego
    pliku gerbera. Wbrew pozorom ma to zastosowanie i korzystam z tego.
    Zawsze miksuję ze sobą layery Dimensions / Milling / Milling2. Ten
    ostatni jest moim własnym. Robię, a raczej robiłem to po to aby móc
    wygodnie, w pojedynczym pliku zaciągnąć do CAM'a wszystkie kształty
    jakie mam w PCB wyciąć z zachowaniem precyzyjnych odległości między
    nimi. Gdybym miał to składać z 3 plików, kopiować wklejać fragmenty
    między oknami, albo jeszcze pozycjonować je względem siebie (gdy ktoś
    włączył opcję zerowania koordynat), to bym oszalał i pewnie nigdy bym
    tego precyzyjnie nie zrobił.

    Mało tego, czasem dorzucam też pady aby móc synchronizować koordynaty
    maszyny z koordynatami wytrawionej płytki zamocowanej na stole CNC,
    poprzez dopasowanie tych padów do fizycznie istniejących.

    Czas przeszły - gdyż zmieniłem CAMa a w nowym poprawnie czyta pliki DXF
    z Eagla. DXF przenosi warstwy więc zawsze biorę je wszystkie a nie
    konkretny layer. W CAMie wyłączam niepotrzebne, a czasem włączam jakiś
    niby nadmiarowy bo okazuje się, że przy konkretnym zadaniu jest użyteczny.

    > Ma teksty zmiksowane z innymi kształtami, ale to jest jedna warstwa.

    A skąd wiesz, że jedna??? Może dawca pliku gerbera zmiksował 2 warstwy
    (opisową i np. układ ścieżek) tworząc ten plik? Gerber nie przenosi
    takich informacji przecież - no chyba, że w sekcji komentarza jakiś opis
    się wygenerował. Zresztą dla JS nie ma znaczenia czy jego plik powstał z
    jednej czy 10 warstw.

    Konkluzja dla JS: jeśli masz możliwość, to spróbuj otrzymać od ludzi
    rozdzielone pliki warstw, których potrzebujesz. Lepiej zdefiniować
    wymagania i nie przyjmować niespełniających wymogów zleceń niż potem
    próbować wydłubywać ziarna maku z piachu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek