    Subject: Re: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: atm <...@v...pl>
    Date: Thu, 21 Apr 2016 10:23:24 +0200

    On 21.04.2016 09:56, elmer radi radisson wrote:

    > Fajnie ze ten temat wyszedl jakos tak dla mnie rychlo w czas,
    > bo omawiane aparaty mieszcza sie w orbicie tego co planuje wlasnie
    > nabyc w miejsce S90 ktorego do tej pory uzywalem jako kieszonkowy
    > zamiennik lustra. Bralem pod uwage RX100 II, ale widze ze ten GM1
    > wyglada bardzo zachecajaco. Czy planujac zakup, dokonywales moze
    > porownania GM1 z RX 100?

    Porownanie samo sie pojawilo przy okazji recenzji GM1.
    Osobiscie jednak obecnie nie bralem pod uwage dobrego choc typowego
    kompakta.
    Owszem, RX100 ma bardzo fajne swiatlo obiektywu, przyjrzyj sie jednak
    naroznikom zdjec z tego aparatu, ostrosc tam dosc mocno siada. Ma tez
    wieksze szumy (choc w polaczeniu z jasniejszym obiektywem to sie nieco
    wyrownuje porownujac GM1 z kitem).
    Chcialem tez miec zastepstwo lustrzanki w zakresie cropowego obiektywu
    ok 50mm 1.8. Tutaj kompakty odpadaja a w przypadku GM1 to zakup
    dodatkowego obiektywu. W recenzjach czesto tez spotkac mozna narzakania
    na konstrukcje samego obiektywu, jego delikatnosc w RX100.
    Nie znaczy to jednak, ze RX100 jest zlym aparatem, po prostu innym.