  • 1. Data: 2016-04-20 19:18:47
    Temat: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Wciaz obserwuje rynek i patrze co jest ciekawego i jakby tutaj
    zmniejszyc radykalnie wage sprzetu.
    Oczywiscie, padnie tu okreslenie 'kompromis'.
    OK, moge zrozumiec kompromis polegajacy na tym, ze zabraknie nam jakiejs
    ogniskowej, czy lampy, czy tez zamiast ulubionego ergonomicznego korpusu
    zabieramy cos lzejszego.
    Nie rozumiem natomiast kompromisu polegajacego na wyborze sprzetu ktory
    daje nieakceptowalna jakosc zdjec.
    To przeciez na codzien mozemy z reguly wrocic na miejsce i zdjecie
    poprawic. A tymczasem wyjezdzajac na wycieczke z reguly predko na
    miejsce nie powrocimy.

    Ale do rzeczy...
    Uzywam zestawu - korpus Pentax K-5 II, superzoom Tamrona, kilka stalek
    Limited, fisheye, oraz titl-shifta.
    Na dluzsze wycieczki (z reguly rowerowe) zabieram wszytsko, za wyjatkiem
    TS. Na krotsze - korpus + same stalki.

    Ale wyjezdzajac na 1-2 dni w gory przydaloby mi sie cos jeszcze
    mniejszego.
    Od pewnego czasu zastanawiam sie nad jakims zaawansowym kompaktem.
    Wybor zawezilem do Sony RX100 III, Panasonic Lumix LX100, Fuji X30.
    Poczatkowo odrzucilem RX100, z uwagi na ergonomie, ale po kolejnym
    macaniu wraca na liste.
    Do listy dopisalem tez Panasonic Lumix GM1. Po zastanowieniu,
    przemacaniu - zmienilem na Panasonic Lumix GM5 (ok, ma wymienna optyke,
    ale to wciaz kompaktowe wymiary - zakladam ze obiektyw kitowy, nalesnik
    12-32).
    Czyli Sony RX100 III, Panasonic Lumix LX100, Fuji X30, Panasonic Lumix
    GM5.

    No i teraz pytanie, czy jakosc zdjec otrzymywanych z tych aparacikow
    jest porownywalna i rzeczywiscie akceptowalna. A co z bokeh? I jakie
    jest max. uzyteczne ISO.

    Przy wczorajszym macaniu chyba usune z listy LX100 i Fuji X30, bo jednak
    roznica w wielkosci miedzy moim Pentaxem K-5 plus stalka (druga w
    kieszeni) nie jest tak radykalna.
    --
    TA

  • 2. Data: 2016-04-20 19:28:34
    Temat: Re: zaawansowane kompakty... dla podroznika
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    >
    > Przy wczorajszym macaniu chyba usune z listy LX100 i Fuji X30, bo jednak
    > roznica w wielkosci miedzy moim Pentaxem K-5 plus stalka (druga w

    Na dpreview mozesz porownac przykladowe zdjecia. Niedawno zdecydowalem
    sie na GM1, spedzajac troche czasu na zapoznawaniu sie z materialami w
    sieci. Jestem bardzo zadowolony.
    Natomiast od strony podrozniczej: musisz brac pod uwage maly akumulator,
    na dziendobry dokupilem drugi.
    Co do bokeh: z cropem x2 i typowym swiatlem kitowego obiektywu Ameryki
    nie ma. Sprawe rozwiazalem kupujac Panasonica 42.5 1.7
    Tu dwa testy porownawcze (czesto sa jednak dosc lamerskie):
    https://www.youtube.com/watch?v=fk8n-V1Afhw
    https://www.youtube.com/watch?v=DIZYRRWY1EI
    Swoja droga jestem totalnie zaskoczony iloscia funkcji, ktore Panasonic
    poupychal w tak malym body.

  • 3. Data: 2016-04-20 21:04:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5717bc45$0$22823$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

    > Na dpreview mozesz porownac przykladowe zdjecia.
    No wlasnie te przykladowe zdjecia mnie nie przekonuja.
    Ogladam flickra, ale sporo tego.

> [...]
    > sieci. Jestem bardzo zadowolony.
    > Natomiast od strony podrozniczej: musisz brac pod uwage maly akumulator,
    Owszem, to wada wszystkich kompaktow i bezlusterkowcow.
    Producenci zmniejszaja rozmiary aparacika, zeby fajnie wygladal, i
    oczekuja ze kupujacy dokupi jeszcze kilka baterii.

    --
    TA

  • 4. Data: 2016-04-20 22:25:15
    Od: T...@s...in.the.world

    wrote:

    > Niedawno zdecydowalem
    > sie na GM1, spedzajac troche czasu na zapoznawaniu sie z materialami w
    > sieci. Jestem bardzo zadowolony.
    [...]
    > Swoja droga jestem totalnie zaskoczony iloscia funkcji, ktore Panasonic
    > poupychal w tak malym body.

    Szkoda tylko ze nie upchneli stabilizacji.
    To jedyny aparacik z listy bez stabilizacji (i bez wizjera).
    --
    TA

  • 5. Data: 2016-04-20 22:33:21
    Od: atm <...@v...pl>

    On 20.04.2016 22:25, T...@s...in.the.world wrote:

    > [...]
    >
    > Szkoda tylko ze nie upchneli stabilizacji.
    > To jedyny aparacik z listy bez stabilizacji (i bez wizjera).

    Tyle, ze chyba nadal jest najmniejszym mirrorlessem na swiecie.
    Cos za cos. Wez jeszcze pod uwage ograniczenia migawki i czasu
    synchronizacji lampy blyskowej. Z drugiej strony dostajesz najkrotszy
    czas 1/16000.
    Co do stabilizacji: standardowy kit ją posiada, 42.5 1.7 rowniez. Dla
    mnie jest ok.
    No i cena. Kupilem GM1 z kitem za 1400zl.

  • 6. Data: 2016-04-21 09:56:26
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-04-20 19:28, atm wrote:

    > Na dpreview mozesz porownac przykladowe zdjecia. Niedawno zdecydowalem
    > sie na GM1, spedzajac troche czasu na zapoznawaniu sie z materialami w
    > sieci. Jestem bardzo zadowolony.

    Fajnie ze ten temat wyszedl jakos tak dla mnie rychlo w czas,
    bo omawiane aparaty mieszcza sie w orbicie tego co planuje wlasnie
    nabyc w miejsce S90 ktorego do tej pory uzywalem jako kieszonkowy
    zamiennik lustra. Bralem pod uwage RX100 II, ale widze ze ten GM1
    wyglada bardzo zachecajaco. Czy planujac zakup, dokonywales moze
    porownania GM1 z RX 100?

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2016-04-21 10:23:24
    Od: atm <...@v...pl>

    On 21.04.2016 09:56, elmer radi radisson wrote:

> [...]
    > zamiennik lustra. Bralem pod uwage RX100 II, ale widze ze ten GM1
    > wyglada bardzo zachecajaco. Czy planujac zakup, dokonywales moze

    Porownanie samo sie pojawilo przy okazji recenzji GM1.
    Osobiscie jednak obecnie nie bralem pod uwage dobrego choc typowego
    kompakta.
    Owszem, RX100 ma bardzo fajne swiatlo obiektywu, przyjrzyj sie jednak
    naroznikom zdjec z tego aparatu, ostrosc tam dosc mocno siada. Ma tez
    wieksze szumy (choc w polaczeniu z jasniejszym obiektywem to sie nieco
    wyrownuje porownujac GM1 z kitem).
    Chcialem tez miec zastepstwo lustrzanki w zakresie cropowego obiektywu
    ok 50mm 1.8. Tutaj kompakty odpadaja a w przypadku GM1 to zakup
    dodatkowego obiektywu. W recenzjach czesto tez spotkac mozna narzakania
    na konstrukcje samego obiektywu, jego delikatnosc w RX100.
    Nie znaczy to jednak, ze RX100 jest zlym aparatem, po prostu innym.

  • 8. Data: 2016-04-21 10:34:45
    Od: atm <...@v...pl>

    > Owszem, RX100 ma bardzo fajne swiatlo obiektywu, przyjrzyj sie jednak
    > naroznikom zdjec z tego aparatu, ostrosc tam dosc mocno siada.

    Zobacz tutaj co sie dzieje w naroznikach zdjecia z RX100:
    http://www.dpreview.com/reviews/panasonic-lumix-dmc-
    gm1/10

  • 9. Data: 2016-04-22 02:54:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5717e795$0$649$65785112@news.neostrada.pl>, atm <...@v...pl>
    wrote:

> [...]
    > czas 1/16000.
    > Co do stabilizacji: standardowy kit ją posiada, 42.5 1.7 rowniez. Dla
    Czy 42.5 1.7 jest mniej wiecej klasy m.zuiko 4...@...8??
    Jesli tak to olympus bije panasa cena.

    > No i cena. Kupilem GM1 z kitem za 1400zl.
    Nowy?
    Jak za uzywany - wciaz drogo.

    Myslalem tez o Lumixie GM5 - pozbawionego wad GM1 (ma wizjer, i kolko do
    krecenia), ale cena powala, a uzywanych w ogole nie widze.
    --
    TA

  • 10. Data: 2016-04-22 03:26:51
    Od: atm <...@v...pl>

    > Czy 42.5 1.7 jest mniej wiecej klasy m.zuiko 4...@...8??
    > Jesli tak to olympus bije panasa cena.

    Wg chyba wszystkich porownan, ktore znalazlem w sieci Panasonic jest
    minimalnie lepszy. Plus minimalne roznice w ogniskowej i swietle.
    Co do bicia: wolalem doplacic 200zl za stabilizacje w obiektywie
    Panasonica. W Ole Ole sa za 13costam. Dodatkowo jest mniej plastikowy a
    pierscien zakrywajacy "gwint" oslony slonecznej nie ma ochoty zgubic sie
    jak to bywa w Olympusie.

    > Nowy?

    Nowy na fakture, na Allegro pojawiaja sie co jakis czas. Jako bonus
    dostalem grip (srednio udany swoja droga)

    > Jak za uzywany - wciaz drogo.
    >
    > Myslalem tez o Lumixie GM5 - pozbawionego wad GM1 (ma wizjer, i kolko do
    > krecenia), ale cena powala, a uzywanych w ogole nie widze.

    Cena powala a dostaja ta sama matryce. Wizjer zas jest w srodku maly. No
    i tracisz lampe, choc ta wbudowana do mocnych nie nalezy.

    A przy okazji moge Ci jeszcze zasugerowac....smartfon.
    Porownywalem zdjecia w dobrych warunkach oswietleniowych z SGS5 i GM1.
    Naprawde, nie ma miedzy nimi duzej roznicy. Oczywiscie dochodza inne
    ficzery ale do szybkiego pstrykniecia bez zabawy w fotografie przez
    wieksze F taki telefon w zupelnosci daje rade a dodatkowo jest
    wodoszczelny, w polaczeniu z obudowa np firmy Spigen staje sie rowniez
    upadkoodporny. Mozesz tez zdjecia szybko wrzucac do sieci, przesylac
    mailem czy MMSem.