  • 1. Data: 2005-05-10 23:31:11
    Temat: zabanujmy SMTP z WP.PL !
    Od: niziak <n...@W...onet.pl>

    Dzis po prostu nie moge!
    Zenuje mnie to serwisy uznawane za najbradziej spamerskie z powodu
    darmowych spametskich kont przybieracja nagle biale priorka i wprowadzaja
    SPF oraz RBLy.
    Wszystko OK. SPF w zalozeniach wyglada pieknie.
    Tylko ze wp.pl powinno zmienic adminow skoro nie potrafia utrzymac
    serwerow w kupie. Wlasnie od dzis odrzuca mi maile do wp.pl z powodu SPF.
    SPF jest dobrze ustawiony i przechodzi wszystkie weryfikacje innych
    serwisow.

    Moze zbiorowy ban dla wp.pl ? jakby wiekszosc providerow tak postapila
    moze wp.pl raczylaby odpowiadac na maile ?

    co do list RBL - duzo z nich jest nieaktualnych, gdzie wyraznie napisane
    jest na stronie ze nie sa utrzymywane juz, mimo to zajebisci admini
    potrafili z nich korzystac.

    szkoda słow. ...

  • 2. Data: 2005-05-11 14:21:21
    Temat: Re: zabanujmy SMTP z WP.PL !
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    niziak <n...@w...onet.pl> wrote:
> [...]
    > serwerow w kupie. Wlasnie od dzis odrzuca mi maile do wp.pl z powodu SPF.
    > SPF jest dobrze ustawiony i przechodzi wszystkie weryfikacje innych

    To w czym problem ?

    $ host -t TXT smtp.wp.pl
    smtp.wp.pl descriptive text "v=spf1 a -all"

    Czyzbys mial klopoty ze skonfigurowaniem MUA tak zeby listy roznymi From:
    posylal przez rozne SMTP serwery ?
    Na oko wydaje mi sie ze wkurzasz sie nie majac zielonego pojecia o tym, ze
    uzywanie SFP wymusza na kliencie wykonanie stosownych czynnosci
    konfiguracyjnych (ktore w zapewne w serwisie pocztowym WP sa
    *dokladnie* opisane) .. wykonales wszystko co jest tu potrzebne ?
    A moze wogole nie podoba Ci sie to ze *cokolwiek* musisz tutaj robic ?

> [...]
    >
    > co do list RBL - duzo z nich jest nieaktualnych, gdzie wyraznie napisane
    > jest na stronie ze nie sa utrzymywane juz, mimo to zajebisci admini

    A w domu wszyscy zdrowi ?
    Jezeli ktos sie np. dostanie do bazy jakiegos DNSBL z powodu ze np. jest open
    relayem to oczywiscie winny jest ten kto uzywa tych baz, a nie ten kto
    postawil taki SMTP serwer (?). Oczywiscie to adminstratorzy konkretnej bazy sa
    "odpowiedzialni" za to ze ich baz jest "nieaktualna", a nie niereagujacy
    administrator takiego hosta ktory ma gleboko w czterech literach to zeby
    chocby przejrzec konfiguracje SMTP serwera za ktory do takiej bazy sie
    dostal (?) :>

    W ogole po za wywnetrzeniem sie i daniem do zdzumienia ze cos Ci sie nie
    podoba nie napisales tak przy okazji *co* konkrenie jest nie tak. Wcale nie
    ma pewnosci ze Twoje zdenerwowanie jest poprostu wynikeim niewiedzy. Mimo
    tego masz chec do "protestowania" :>

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 3. Data: 2005-05-11 14:54:22
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 11 May 2005 14:21:21 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
    <k...@r...mif.pg.gda.pl> wrote:

    > $ host -t TXT smtp.wp.pl
    > smtp.wp.pl descriptive text "v=spf1 a -all"
    >
    > Czyzbys mial klopoty ze skonfigurowaniem MUA tak zeby listy roznymi From:
    > posylal przez rozne SMTP serwery ?

    A w przypadku list dyskusyjnych, aliasów u naszych odbiorców czy
    serwisów, które wysyłają maila w Twoim imieniu (jak np. serwisy
    aukcyjne) co mamy wpisywać? SPF, dzięki niezrozumieniu jego
    funkcji, staje się powoli wrzodem na zadku.

    r.
    _____________
    robert rędziak K11 jid:rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net
    tu kieruj swój spam (tylko spam): f...@s...plukwa.net

  • 4. Data: 2005-05-11 15:59:21
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce)
    <s...@s...plukwa.net> wrote:

> [...]
    > aukcyjne) co mamy wpisywać? SPF, dzięki niezrozumieniu jego
    > funkcji, staje się powoli wrzodem na zadku.

    Masz na mysli swoje wlasne niezrozumeinie tych kwestii .. oczywiscie.
    Cos .. niektorych stopien komplikacji czynnosci zwiaznych z otwarciem puszki
    z konserwa tez potrafi przyprawic o wrzody zaladka. Czy to musi byc powodem
    zeby pikietowac fabryki konserw ?
    Czy ktos dzisiaj zmusza do jedzenia konserw .. czy tez uzywania poczty
    elektronicznej ?

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 5. Data: 2005-05-11 16:01:24
    Od: Marcin Kulas <2...@j...org>

    Tomasz Kłoczko wrote:
    > $ host -t TXT smtp.wp.pl
    ^^^^
    Co powyższe miało wykazać? :)

    --
    Marcin Kulas
    jid: h...@j...org

  • 6. Data: 2005-05-11 16:17:34
    Od: Tomasz Kłoczko <k...@r...mif.pg.gda.pl>

    Marcin Kulas <2...@j...org> wrote:
    > ^^^^
    > Co powyższe miało wykazać? :)

    Nic. To bylo tylko sprawdzenie wedle jakich regol SFP pracuje SMTP serwer w wp.pl.
    Jezeli juz to raczej mial byc to tylko dolek w ktory mogli wpasc ci ktorzy nie
    wiwedza co to jest SFP.

    A dlaczego sprawdzalem akurat smtp.wp.pl ?
    No coz ..

    $ host -t MX wp.pl
    wp.pl mail is handled by 0 smtp.wp.pl.

    kloczek
    -------
    -------
    Tomasz Kłoczko, sys adm @zie.pg.gda.pl|*e-mail: k...@r...mif.pg.gda.pl*

  • 7. Data: 2005-05-11 16:42:59
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Nic. To bylo tylko sprawdzenie wedle jakich regul SFP pracuje SMTP serwer
    > w wp.pl.

    E... tego...

    > A dlaczego sprawdzalem akurat smtp.wp.pl ?
    > No coz ..
    > $ host -t MX wp.pl
    > wp.pl mail is handled by 0 smtp.wp.pl.

    ...na razie wygląda, że to Ty nie wiesz, jak działa SPF.

    Żadną miarą nie jestesmy w stanie sprawdzić, według jakich reguł
    pracuje serwer SMTP w wp.pl (no... trochę empirycznie... może).

    Rekord opublikowany w DNS (i raczej się patrzy na TXT dla wp.pl,
    bo to jest zwykle używane w mailach) ma służyć innym serwerom do
    decydowania, czy przesyłka jest "uprawniona". Inna sprawa, rzecz
    jasna, że SPF jest i tak popsute.

    p.

    PS I jeszcze wydajesz się mylić dyskutantów.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 8. Data: 2005-05-11 16:49:48
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 11 May 2005 15:59:21 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
    <k...@r...mif.pg.gda.pl> wrote:

    > Masz na mysli swoje wlasne niezrozumeinie tych kwestii .. oczywiscie.
    > Cos .. niektorych stopien komplikacji czynnosci zwiaznych z otwarciem puszki
    > z konserwa tez potrafi przyprawic o wrzody zaladka.

    Niezrozumienie czego? Tego, że kulawy SPF rozwala ileś już
    istniejących, będących w powszechnym użyciu usług? Tego, że SPF,
    będący tylko mechanizmem potwierdzającym że mail wyszedł z
    właściwego dla domeny serwera, został nagle uznany za
    uniwersalne panaceum na spam, chociaż w niektórych przypadkach
    tnie głównie pożądaną pocztę? Czy tego, że niektórym pozycja
    wszechmocnego admina już tak naj...ła w rozumkach, że zapomnieli
    już iż to administrator|serwis|usługa jest dla użytkownika, a
    nie odwrotnie?

    > Czy to musi byc powodem
    > zeby pikietowac fabryki konserw ?
    > Czy ktos dzisiaj zmusza do jedzenia konserw .. czy tez uzywania poczty
    > elektronicznej ?

    Jak również do czytania Twoich, odstających od realnego świata,
    wypocin.

    r.
    _____________

  • 9. Data: 2005-05-11 16:51:21
    Od: Robert Rędziak (prawdziwego adresu szukaj w sygnaturce) <s...@s...plukwa.net>

    On Wed, 11 May 2005 16:17:34 +0000 (UTC), Tomasz Kłoczko
    <k...@r...mif.pg.gda.pl> wrote:

    > A dlaczego sprawdzalem akurat smtp.wp.pl ?
    > No coz ..
    >
    > $ host -t MX wp.pl
    > wp.pl mail is handled by 0 smtp.wp.pl.

    A teraz wytłumacz nam, o boski, co ma rekord SPF dla wp.pl do
    poczty, której adresatami są użytkownicy w domenie wp.pl.

    r.
    _____________

  • 10. Data: 2005-05-11 17:04:31
    Od: fakir <f...@n...ma.adresu.pl>

    Dnia 5/11/2005 4:21 PM, napisałeś:
    > niziak <n...@w...onet.pl> wrote:

    [ciach... ]
    > (ktore w zapewne w serwisie pocztowym WP sa
    > *dokladnie* opisane) ..

    Tiaa, super dokładnie
    <http://poczta.wp.pl/spf/>

    ;-)