eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik wspomagany wodorem? › Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 14 Mar 2012 15:37:38 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
    References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
    <jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <8...@b...softax.pl>
    Lines: 73
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1331735402 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1261 83.18.189.42:35485
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438969
    [ ukryj nagłówki ]

    kogutek wrote:
    > AZ <a...@g...com> napisał(a):
    >
    >> On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
    >>> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
    >>> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
    >>> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
    >> k
    >>> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
    >>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
    >>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
    >>> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
    >>> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
    >> z
    >>> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
    >>> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
    >>> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
    >>> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
    >>> 50kW .......
    >>>
    >> Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
    >> gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
    >> na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
    >> maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
    >> jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
    >> żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
    >> danego silnika.
    >>
    > Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
    > Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.

    Bzdura.

    > Jak podaje 100kW to znaczy że
    > silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
    > kilometrów.

    Bzdura.

    > Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.

    Bzdura.

    > Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
    > rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
    > przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
    > czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
    > jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
    > maksymalną jakaś wartość,

    Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną
    pojazdu.

    > to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
    > więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
    > większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
    > przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
    > nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
    > oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
    > Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
    > pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
    > kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
    > 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
    >

    Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie
    wiadomo gdzie się kryć...

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: