-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 14 Mar 2012 15:37:38 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zadanie było trudne. To powinien zrozumieć każdy naukowiec z pms
References: <jjereq$mfj$2@news.task.gda.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjghp2$bmk$1@inews.gazeta.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<jjgo58$p8f$1@inews.gazeta.pl> <jji2od$rj7$1@inews.gazeta.pl>
<jjip82$1t5$3@node2.news.atman.pl> <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <jjiru3$b6j$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <8...@b...softax.pl>
Lines: 73
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1331735402 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1261 83.18.189.42:35485
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438969
[ ukryj nagłówki ]kogutek wrote:
> AZ <a...@g...com> napisał(a):
>
>> On 03/11/2012 12:36 PM, kogutek wrote:
>>> Jest samochód. Ktoś nim jedzie. Samochód ma w danych technicznych napisane że
>>> ma silnik o mocy 50kW. Ktoś nim sobie pojechał na wycieczkę. Teren jest ze
>>> wzniesieniami. Ale nie góry. Kawałek równego, trochę pod górkę i znowu kawałe
>> k
>>> równego. Na równym maksymalna prędkość i zużycie paliwa nie jest istotne.
>>> Ważne że pod górkę pomimo wciśniętego do oporu pedału gazu prędkość spada do
>>> 100/h. Czyli silnik pracuje z mocą maksymalną. Wskaźnik chwilowego zużycia
>>> paliwa pokazuje wtedy 8 litrów benzyny na 100 kilometrów. Pogoda bezwietrzna,
>>> temperatura silnika nominalna, temperatura powietrza 20 stopni, nic nie pada
>> z
>>> nieba. I pytanie. Jaka jest wtedy moc na kołach? Oczywiście samochód
>>> pełnosprawny, ciśnienie w kołach właściwe itp. Dla ułatwienia dla tych co nie
>>> potrafią określić a chcą cokolwiek napisać. Nie idzie o wynik z trzema
>>> miejscami po przecinku tylko o proste oszacowanie w stylu 100% z 50kW, 65% z
>>> 50kW .......
>>>
>> Słabo przyłożyłeś się do zadania bo wg. Ciebie moc regulujemy pedałem
>> gazu, pedał w opór 100% mocy, pedał 50% to 50% mocy... Tu istotne jest
>> na jakim biegu jest to jechane. Bo moc w danych technicznych to moc
>> maksymalna jaką silnik jest w stanie wygenerować i jest podane przy
>> jakich obrotach ta moc jest. Dodatkowo moc to jest moment x obroty, więc
>> żeby to oszacować to trzeba by mieć charakterystykę krzywej momentu dla
>> danego silnika.
>>
> Oczywiście że moc regulujemy pedałem, chyba ze ktoś ma pokrętło albo korbę.
> Moc podawana przez producenta jest mocą cieplną.
Bzdura.
> Jak podaje 100kW to znaczy że
> silnik jest w stanie przepalić w pracy ciągłej 10 litrów paliwa na sto
> kilometrów.
Bzdura.
> Da to realną moc na kołach góra dwudziestu kilku kilowatów.
Bzdura.
> Parametrem ograniczającym moc każdego silnika spalinowego jest możliwość
> rozproszenia mocy jak idzie na straty. Każdy silnik może być krótko czasowo
> przeciążony cieplnie nawet o kilkaset procent. Ma to miejsce na przykład w
> czasie ostrego ruszania. Jak samochód ma wskaźnik chwilowego zużycia paliwa to
> jeśli pokazuje on przy jeździe z maksymalną prędkością, czyli z mocą
> maksymalną jakaś wartość,
Bzdura. JAzda z prędkością maksymalną pojazdu nie jest jazdą z mocą maksymalną
pojazdu.
> to przy ostrym ruszeniu może pokazać od pięciu razy
> więcej. Nie znaczy to że przepalając pięć razy więcej paliwa ma pięć razy
> większą moc mechaniczną. Góra dwa razy wzrośnie moc. Pomimo znaczącego
> przekroczenia maksymalnej ciągłej mocy cieplnej w zasadzie nic się silnikowi
> nie dzieje. W przeciągu dziesięciu sekund jest w stanie pochłonąć taką moc i
> oddać ją później. Piszesz o tym że moc zależy od biegu. Z trzech
> Tischnerowskich prawd jest to gówno prawda. Można jechać 30 na godzinę na
> pierwszym biegu i wykorzystywać całą dostępną moc a nawet ją przekroczyć
> kosztem większego zużycia paliwa. A jadąc 150/h na V biegu można potrzebować
> 10% mocy maksymalnej. Wszystko zależy od obciążenia silnika.
>
Well, to co ty piszesz to takie pomieszanie bzdur z odrobinami prawdy że nie
wiadomo gdzie się kryć...
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=