  • 1. Data: 2012-03-10 07:13:46
    Temat: Silnik wspomagany wodorem?
    Od: maniac <t...@m...com>

    Mój kumpel był na zlocie miłośników samochodów marki SEAT i oto co napisał:

    "Wczoraj na spocie seata ibizy był koleś ibizą 1.4 60KM z instalacją
    wodorową. Pokazywał nam, jak to działa i opowiadał. Generalnie jak auto
    paliło mu 7l około benzyny, tak teraz pali 4,5l około i mówi, że auto
    jest nieco mocniejsze na wodorze. Działa to tak, że montujesz taką
    instalację i mapujesz silnik na mniejszą dawkę paliwa, a tą zmniejszoną
    dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie, tzn 1l
    wody zdemineralizowanej starcza na około 1000km, także tylko sobie
    lejesz wodę do zbiorniczka i dawkujesz sobie ile wodoru ma podawać do
    przepustnicy :) Mówi, że zainstalował tą instalację jednego dnia w
    Gdańsku, a drugiego dnia wracał na tej instalacji do Krakowa i miał
    stracha, ale nic mu się nie stało :) no i nic generalnie się nie psuje
    po dziś dzień. Instalację przytargał z Portugalii za 1000, czy 2000zł
    jakoś. Instalował sobie to sam, bo montaż jest banalnie prosty :).
    Niezły bajer na oszczędność :)"

    Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    --
    maniac

  • 2. Data: 2012-03-10 08:34:55
    Temat: Re: Silnik wspomagany wodorem?
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam serdecznie.

    Konstruktor tego ustrojstwa zasługuje na Nobla!
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://tunery.tv

  • 3. Data: 2012-03-10 08:50:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-03-10 07:13, maniac pisze:
> [...]
    > jest nieco mocniejsze na wodorze. Działa to tak, że montujesz taką
    > instalację i mapujesz silnik na mniejszą dawkę paliwa, a tą zmniejszoną

    Gdyby sobie zmapował tak, żeby w ogóle nie wtryskiwało paliwa - byłoby
    jeszcze lepsze spalanie.
    Niepotrzebnie tylko wydał pieniądze na tę instalację wodorową. Ona służy
    wyłącznie pokrzepieniu serca.

  • 4. Data: 2012-03-10 09:02:17
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    maniac napisał(a):
    > Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    http://expressilustrowany.pl/chcesz-jezdzic-taniej-z
    obacz-ze-mozna,artykul.html?material_id=4ee1f1589a22
    dd9f6b000000
    http://www.wprost.pl/ar/9584/Auto-na-wodor/

    http://www.lmgtfy.com/?q=auto+na+wod%C3%B3r
    --
    Krzysiek

  • 5. Data: 2012-03-10 09:44:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
    > Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    To niestety efekt tumanizacji w szkołach, krojenia programów i słuchania
    hip-hopu. Zapytaj go jak to wszystko zmierzył. Ale w szczegółach, bez
    ściemy.

  • 6. Data: 2012-03-10 09:45:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-03-10 07:13, maniac wrote:
    > dawkę zastępujesz wodorem, który... nic nie kosztuje praktycznie

    czy technologie produkcji tego wodoru z wody kolega opisał, czy milcząco
    pominął?

  • 7. Data: 2012-03-10 10:01:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 10 Mar 2012 07:13:46 +0100, maniac wrote:

    > Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    Zdecydowanie to drugie.
    Te instalacje po pierwsze nic nie robią, bo ilość produkowanej mieszaniny
    piorunującej jest śladowa. Na tyle że te instalacje są reklamowane jako
    niewymagające ingerencji w silnik i jego sterowanie, czyli wiadomo że to
    nic nie daje.
    Po drugie nawet wyprodukowanie tej śladowej ilości wodoru pobiera więcej
    prądu (bo to jest napędzane prądem) niż zostanie uzyskane energii ze
    spalania wodoru w tlenie.

    A mając 2000zł to już można pomyśleć o intstalacji gazowej, która bez
    żadnej magii wykorzysta preferencyjne stawki podatków na LPG i spowoduje
    obniżenie kosztów jazdy.

  • 8. Data: 2012-03-10 11:43:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    maniac wrote:
> [...]
    > Niezły bajer na oszczędność :)"
    >

    > Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    raczej chce zarobić... za marketing

  • 9. Data: 2012-03-10 12:54:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** maniac pisze tak:

    > Prawda to czy właściciel ibizy posiada całkiem wybujałą wyobraźnię?

    Kit polega na tym że przemilcza się skąd bierze się wodór. Jelenie dają
    się nabrać pod wpływem stresu jaki przeżywaja na stacji benzynowej.
    Niestety to kolejne perpetum mobile.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 10. Data: 2012-03-10 14:39:57
    Od: "marian co imie ukrywa" <s...@W...gazeta.pl>

    > http://tunery.tv

    poniewaz watek jest z definicji gowno wart pociagne troche NTG.
    od czego zalezy zeby w naziemnej cyfrowej osiagnac taki efekt jak w kinie
    /holenderskiej tv/, tzn oryginalny dzwiek, napisy pl pod spodem?
    od dekodera/tv
    od nadawcy
    od mania/niemania instalacji wodorowej?
    od jeszcze czegos innego?