    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zaklocenia odbioru radia w samochodzie
    Date: Mon, 23 Nov 2009 13:44:25 +0100

    bratPit[pr] schrieb:

    > bingo, opel astra g więc auto dość proste pod wzgl. elektryki, anten nie
    > ma 'wycudowanych' jak wspomniałem jest tam zwykła stopka anteny ze
    > wzmacniaczem który nie jest zasilany obecnie, fakt, trochę rzeczy
    > podokładałem, niefabryczne radio, wzmacniacz, jednak wszystko starałem
    > się robić "zgodnie ze sztuką" a więc połączenia lutowane, przewody
    > ciągnięte z akumulatora do wzmacniacza, niemniej rzeczywiście nie
    > sprawdzałem co się dzieje z bezpiecznikiem szyby tylnej, auto jest
    > obecnie 10-letnie więc różnie może być z elektryką, dotąd czyli od 3 lat
> [...]

    Połączenia lutowane nie są zgodne ze sztuką, powinny być zaprasowane.
    Sprawdź na wszelki wypadunek. Szyba z wypaloną ścieżką może być
    generatorem szumów i trzasków. Możliwe, że trochę jeszcze kontaktuje od
    czasu do czasu i stąd trzaski. Możesz zeskrobać całkiem te miejsca,
    gdzie są przerwy, jak będziesz naprawiać lakierem srebrowym to i tak
    musisz tam oczyścić.

    Waldek