  • 1. Data: 2013-11-27 07:17:25
    Temat: zaraza się rozszerza - "30"
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://www.rmf24.pl/news-szybciej-niz-30-km-h-w-mies
    cie-nie-pojedziesz,nId,1064312

    Nowy Ruch Drogowy apeluje do włoskiego rządu o zmianę przepisów na
    trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce,
    żeby dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

    Jak tłumaczą pomysłodawcy, ograniczenie prędkości, miałoby ogromny wpływ
    psychologiczny na kierowców i poprawiłoby bezpieczeństwo ruchu ulicznego
    w miastach. Wypadki drogowe we Włoszech zajmują pierwsze miejsce wśród
    tragicznych zdarzeń z ofiarami śmiertelnymi i rannymi - powiedział
    Umberto Guidoni, z fundacji, działającej na rzecz bezpieczeństwa na drogach.

    W zeszłym roku doszło na włoskich trasach do 186 tysięcy wypadków, w
    których zginęło ponad 3600 osób. Do ponad 140 tysięcy wypadków doszło na
    drogach i ulicach w miastach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-11-27 08:49:13
    Temat: Re: zaraza się rozszerza - "30"
    Od: Piękny Marian postrach dziewic <a...@a...pl>

    To jest po prostu skutek finansowania przez Unię każdego idiotyzmu,
    jeśli tylko zostanie dobrze udokumentowany i ma na celu szeroko
    rozumiane "dobro społeczne", tym bardziej, jeśli wpisuje się w ogólne,
    panujące w eurokołchozie trendy (a przecież nie od dziś wmawia nam
    się, że transport drogowy jest fe, prędkość zabija, samochody to ZUO i
    wszyscy powinniśmy się przesiąść na rowery). Kolesie którzy rozkręcili
    akcję tiry na tory przyznawali otwarcie, że pomysł wziął się stąd, że
    była do wzięcia kasa z unii i trzeba było wymyślić, na co ją wydać. I
    tyle, żadnej traumy z dzieciństwa i misji do spełnienia, tylko
    możliwość łatwego zarobku. Tu pewnie jest podobnie, tak jak w
    przypadku "10 mniej" i innych bzdetów. Na szczęście możemy spać
    spokojnie - w interesie takich pijawek nie jest doprowadzenie do
    rzeczywistych zmian, tylko jak najdłuższe pasożytowanie na
    społeczeństwie i wyciąganie kasy. Przecież jeśli coś się zmieni, to
    skończy sie strumień pieniązków, będzie trzeba zwinąć interes i
    poszukać (nie daj Boże) normalnej i (o zgrozo!) uczciwej pracy. Tak
    że rozluźnić poślady i nie przejmować się bzdetami.

  • 3. Data: 2013-11-27 09:03:35
    Od: Piękny Marian postrach dziewic <a...@a...pl>

    Ewentualnie można wymyślić jakąś kontrakcję i spróbować samemu się
    dobrze ustawić ;)

  • 4. Data: 2013-11-27 10:24:58
    Temat: zaraza się rozszerza - klimatyzacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sqlwiel" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce,
    >żeby dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

    nie tylko 30

    http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Nowe-przepisy-niz
    sze-spalanie-i-drozsza-klimatyzacja,wid,15580962,wia
    domosc.html?ticaid=111bd3

    "Brukselscy biurokraci stworzyli dyrektywę, która wyznacza kierunki
    proekologicznych zmian w motoryzacji na Starym Kontynencie. Co
    najistotniejsze, niektóre z zapisów nowego prawa będą dotyczyć również
    posiadaczy używanych samochodów i będą oznaczać dla nich dodatkowe,
    wysokie koszty.
    Nowe przepisy wprowadzą obowiązkowe przeglądy klimatyzacji. Samochody,
    które są wyposażone w taką instalację, będą musiały pojawić się w
    specjalistycznym zakładzie, gdzie nie tylko sprawdzona zostanie
    szczelność i efektywność instalacji, ale nastąpi też wymiana czynnika
    chłodzącego. Stosowany dziś powszechnie R134a zostanie przymusowo
    wymieniony na HFO-1234yf. Dla właścicieli samochodów oznacza to bardzo
    wysokie koszty i ogromne niebezpieczeństwo. Nowy czynnik jest co
    prawda bardziej łagodny dla środowiska, ale wytwarzają go tylko dwie
    firmy: Du Pont i Honeywell. W efekcie środek jest dziesięciokrotnie
    droższy od obecnego. Jeśli więc dziś napełnienie klimatyzacji kosztuje
    około 130-150 złotych, albo 10 zł za 100 gr, to po wejściu w życie
    nowych przepisów za napełnienie klimatyzacji zapłacimy nawet 1500
    złotych"

    J.

  • 5. Data: 2013-11-27 11:10:20
    Temat: Re: zaraza się rozszerza - klimatyzacja
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu środa, 27 listopada 2013 10:24:58 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > szczelność i efektywność instalacji, ale nastąpi też wymiana czynnika
    >
    > chłodzącego. Stosowany dziś powszechnie R134a zostanie przymusowo

    A to już chyba jakaś nadinterpretacja. 1234yf musi się obowiązkowo znaleźć
    w nowych samochodach homologowanych po 1 stycznia 2013. Efekt jest taki, że
    obecnie samochody z tym czynnikiem można policzyć na palcach jednej ręki.
    Nigdzie nie widziałem informacji o obowiązku wymiany czynnika R134a, zresztą
    jest to chyba nawet technicznie niemożliwe.

    Pomijam już fakt, że producenci samochodów się zbiesili (np. Mercedes) i
    odmawiają stosowania 1234yf, ze względów bezpieczeństwa, pracują też nad
    układem pracującym na CO2.

    Pozdrawiam
    MK

  • 6. Data: 2013-11-27 17:48:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > trasach. Federacja zrzeszająca ekologów, rowerzystów i pieszych chce, żeby
    > dozwolona prędkość w miastach wynosiła najwyżej 30 km/h.

    Wiedziałem, że tak się skończy zgoda na 50 zamiast 60.
    Dasz palec, urwą rękę.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2013-11-28 00:02:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 27 Nov 2013 02:10:20 -0800 (PST), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Nigdzie nie widziałem informacji o obowiązku wymiany czynnika R134a, zresztą
    > jest to chyba nawet technicznie niemożliwe.

    Zapewne inne właściwości nowego czynnika wymagają innych zaworów
    rozprężnych i pewnie innych sprężarek.

    > Pomijam już fakt, że producenci samochodów się zbiesili (np. Mercedes) i
    > odmawiają stosowania 1234yf, ze względów bezpieczeństwa, pracują też nad
    > układem pracującym na CO2.

    Na czystym gazie CIEPLARNIANYM? Nieeee... to nie przejdzie ;)

  • 8. Data: 2013-11-28 00:24:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Wednesday, November 27, 2013, 11:10:20 AM, you wrote:

    [...]

    > Pomijam już fakt, że producenci samochodów się zbiesili (np. Mercedes) i
    > odmawiają stosowania 1234yf, ze względów bezpieczeństwa, pracują też nad
    > układem pracującym na CO2.

    Niemożliwe - za niska temperatura krytyczna - klimatyzacja potrzebuje
    do działania przemian fazowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-11-28 01:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Nov 2013 00:24:38 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Marcin,
    > [...]
    >
    > Niemożliwe - za niska temperatura krytyczna - klimatyzacja potrzebuje
    > do działania przemian fazowych.

    Nie potrzebuje - na gazie tez mozna chlodzic.

    Ale nie trzeba na gazie:
    http://www.ohio.edu/mechanical/thermo/Applied/Chapt.
    7_11/Chapter9.html

    J.

  • 10. Data: 2013-11-28 21:55:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2013, Tomasz Pyra wrote:

    > Na czystym gazie CIEPLARNIANYM? Nieeee... to nie przejdzie ;)

    Kwestia marketingu.
    Jak w sławnym dowcipie o reklamie butów w afrykańskim buszu :)

    "Instalacja taka wymaga odpowiedniej ilości CO2, który można pobrać
    z powietrza, tym samym zmniejszając stężenie tego gazu w atmosferze.
    Przy xx miliardach samochodów z klimatyzacją oznacza to xxxx ton
    pobranego gazu"
    Powiedz że nie :>

    pzdr, Gotfryd