  • 11. Data: 2016-10-19 17:18:19
    Temat: Re: zawracanie na autostradzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości
    >doprawdy ?
    >PZMot
    >Zgodnie ze statutem, Związek zajmuje się propagowaniem wiedzy i
    >kultury motoryzacyjnej, prowadzi działania na rzecz bezpieczeństwa
    >ruchu drogowego...

    Piekne slowa, a mam wrazenie, ze sie na sporcie skupili.

    Chocby sprawozdania roczne
    http://www.pzm.pl/o-nas/dokumenty-walnego-zgromadzen
    ia

    Komisja Bezpieczenstwa ruchu drogowego - 4 strony, komisje sportowe -
    35 stron.

    >jakos nie przypominam sobie ZADNEJ kampanii o zasiegu krajowym czy
    >moze cos mi umknelo ?

    Przeczytaj te 4 strony :-)

    >na bank mozna bylo pociagnac pieniadze z UE na takie akcje (zwlaszcza
    >przy takiej statystyce wypadkowosci jaka mamy)

    Moze nie umieja, moze nie wiedza (bo nigdy nie ciagneli ... z UE),
    moze w sporcie wieksze pieniadze leza ...

    >a jednak sa kompletnie nieobecni
    >w mediach co w dzisiejszych czasach jest doprawdy trudne ...
    >mam wrazenie ze rozpoznawalnosc PZMot maleje co jest doprawdy
    >zenujace :-)

    Moze dobrze im tak jak jest ? :-)
    Szczegolow finansowych nie widze ... ale rozdzielane srodki rosna.
    To juz 350 mln - ciekawe skad je biora ...

    ale popatrz tu
    http://www.pzm.pl/o-nas/strategie-rozwoju
    Jedynie komisja BRD ma jakas strategie rozwoju :-)

    Nie wiem - moze jednak dostrzegli te pieniadze, ale dopiero w
    ostatnich latach, a plan do roku 2019-2020.

    A w strategii mozna wyczytac:
    PZM zainicjuje dzialania by
    -kamizelka odblaskowa stanowila obowiazkowe wyposazenie pojazdu,
    -apteczka /wg okreslonego standardu/, karta ratownicza stanowily
    obowiazkowe wyposazenie pojazdu,

    A kto te apteczki bedzie sprzedawal ? :-)

    Wychodzi na to, ze poglady maja zgodne z Twoimi, tylko nie wiem -
    skonczylo sie na pieknych uchwalach, to dopiero poczatek drogi, czy
    nie potrafia sie przebic w mediach i logo PZM wyeksponowac, stad
    spoleczne wrazenie, ze nic nie robia.

    Chocby to
    http://www.wielkitestnaprawojazdy.tvp.pl/

    No i nie wiem - sie kiedys poklocili i nie biora udzialu, czy prawo do
    ujawnienia maja tylko placacy sponsorzy :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-10-19 21:07:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Wednesday, October 19, 2016, 12:35:36 PM, you wrote:

    > Jaki awaryjny na A4?
    > Tego z kilka kilometrów jest tylko

    A4 to nie tylko odcinek za zachód od Wrocka. Na reszcie jest normalny
    pas awaryjny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2016-10-19 21:09:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 19, 2016, 2:04:11 PM, you wrote:

    > No nie. Raczej brakuje ok 100km.
    > Reszta jest.
    > A4 to teraz od Zgorzelca do Tarnowa ponoc ...

    Już do wschodniej granicy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2016-10-19 22:46:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 18 Oct 2016 15:53:46 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    rwelt/Rettungsgasse.aspx

    > Co ciekawe wygląda na to, że jednak pas awaryjny nalezy zostawić wolny,
    > a rozjechać się w ramach zwykłych pasów.

    Tak jest w tekście napisane?

    Bo na tych obrazkach pasy mają po 5m szerokości :)
    Mając 10m między skrajnymi liniami faktycznie nie ma problemu pomieścić tam
    3 rzędy pojazdów.
    Ale prawdziwa autostrada (również chyba niemiecka) ma maksymalnie pasy
    3.5m, a na 7m trzy rzędy to ciężki temat, zwłaszcza jak to ma być
    ciężarówka + wóz ztrażacki.

    Generalnie zasada jest taka, że lewy pas zjeżdża maksymalnie w lewo (na pas
    awaryjny jeśli jest), a wszystkie pozostałe pasy zjeżdżają maksymalnie na
    prawo (na pas awaryjny jeśli jest).

  • 15. Data: 2016-10-20 16:34:59
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    rwelt/Rettungsgasse.aspx

    > Co ciekawe wygląda na to, że jednak pas awaryjny nalezy zostawić wolny,
    > a rozjechać się w ramach zwykłych pasów.

    Idiotyzm. Skoro mamy wolny pas awaryjny, to po kiego grzyba karetka się
    przepycha środkiem między samochodami?!

    --
    Yakhub

  • 16. Data: 2016-10-20 18:06:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Yakhub"

> [...]
    > a rozjechać się w ramach zwykłych pasów.

    Idiotyzm. Skoro mamy wolny pas awaryjny, to po kiego grzyba karetka się
    ---
    Bo to pas awaryjny a nie ratunkowy :-)

  • 17. Data: 2016-10-20 18:26:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.10.2016 o 16:34, Yakhub pisze:

    > Idiotyzm. Skoro mamy wolny pas awaryjny, to po kiego grzyba karetka się
    > przepycha środkiem między samochodami?!

    Teoretycznie rzeczywiście lepiej środek zwolnić. Szerzej będzie (a
    przecież oprócz karetki często strażacy i holowniki jadą), lepsza
    widoczność. Problem jak część zjedzie, częśc zostanie.

    Shrek

  • 18. Data: 2016-10-21 20:39:42
    Od: p...@g...com

    -- Idiotyzm. Skoro mamy wolny pas awaryjny, to po kiego grzyba karetka się przepycha
    środkiem między samochodami?!

    Der Standstreifen ist als Zufahrt zu den Einsatzstellen nicht geeignet, weil er oft
    nicht durchgehend ausgebaut oder von liegengebliebenen Fahrzeugen blockiert ist.

    pas awaryjny moze nie istniec lub byc nieprzejezdny na calej dlugosci korka np
    zablokowany przez unieruchomione auta

    i teraz wyobrazcie sobie taka sytuacje w Polsce :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=_pNX4AyYE6Y&feature=
    youtu.be

    P.