  • 1. Data: 2011-02-01 07:41:59
    Temat: zdalnie sterowany telewizor
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Hej

    Mam pytanie czy w przyrodzie występują TV które można sterować "po
    kablu"(RS, ethernet, whatever)
    Chodzi o jakieś współczesne TV które można powiesić w pokoju, wraz z
    współczesnym rozmiarem i ceną.

    Do czego zmierzam...
    Zależy mi na sterowaniu (zmiana programu, głośności, źródła sygnału itp)
    z poziomu komputera, ale zależy mi też, w zasadzie w szczególności, na
    wyłączeniu sterowania przez pilota - TV ma milczeć na sygnał z pilota.

    Chciałbym wykorzystać kilka przycisków z pilota do obsługi komputera, w
    zasadzie tylko przyciski do obsługi menu. Pozostałe sygnały z pilota
    rejestrował by komputer i przekazywał po kablu do TV. Zapewne wprowadzi
    to opóźnienia, ale to nie problem, bo to tylko by była praca w
    szczególnych sytuacjach(obsługa wyjątku, jak np domofon do drzwi)

    Po obsłużeniu danego przerwania TV ma wrócić do normalnego
    działania(niedziałania).

    a może są jakieś ciekawe rozwiązania które mógłbym zastosować do obsługi
    powyższego i podobnego problemu?
    Główne cele jakie chce zrealizować to obsługa domofonu, intercomu i
    kamer monitoringu.

  • 2. Data: 2011-02-01 08:21:55
    Temat: Re: zdalnie sterowany telewizor
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Mam pytanie czy w przyrodzie występują TV które można sterować "po
    > kablu"(RS, ethernet, whatever)

    Oczywiście
    Np. Samsung LExxC650 z usługą Internet@TV. W środku jest komputer na
    który można pisać aplikacje (widgety). Zobacz http://tvwidget.pl/
    Telewizor potrafi wyświetlać filmy HD pobierane z sieci, strony WWW itp.
    Sterowanie przez LAN w tym wypadku wydaje się dość prymitywną funkcją.

    Paweł

  • 3. Data: 2011-02-01 08:40:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2011 08:41:59 +0100, Albercik wrote:
> [...]
    >z poziomu komputera, ale zależy mi też, w zasadzie w szczególności, na
    >wyłączeniu sterowania przez pilota - TV ma milczeć na sygnał z pilota.

    nadajnik IR podlaczony do komputera (patrz np girder) i przyklejony do
    okienka odbiornika na TV :-)

    J.

  • 4. Data: 2011-02-01 09:15:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.02.2011 09:40, J.F. pisze:

    > nadajnik IR podlaczony do komputera (patrz np girder) i przyklejony do
    > okienka odbiornika na TV :-)

    No myślałem nad tym w pierwotnej wersji, ale to takie "brzydkie" a TV
    rozbierać i w środku gmerać nie chce. Poza tym wymagało by to stałego
    "nadzoru" urządzenia/komputera zewnętrznego, TV musi pozostać w
    nieruszonym stanie podczas normalnej eksploatacji.

  • 5. Data: 2011-02-01 09:51:25
    Od: "JarekC" <j...@c...mysite.pl>

    jest programik iRemote, instalujesz i masz mozliwosc sterowania roznymi
    urzadzeniami z komorki przez irde. moze jakis emulator na komputer to
    uciagnie

  • 6. Data: 2011-02-01 09:54:07
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 10:15, Albercik pisze:

> [...]
    > "nadzoru" urządzenia/komputera zewnętrznego, TV musi pozostać w
    > nieruszonym stanie podczas normalnej eksploatacji.

    Poszukaj może telewizorów z trybem hotelowym. Ostatnio widziałem takie
    cóś Philipsa. Można było przez telewizor włączać/wyłączać usługi
    hotelowe, przeglądać internet (po podaniu hasła i obciążeniu rachunku
    hotelowego :-)) itp. Do tego telewizor obsługiwał klawiaturę
    bezprzewodową. Modelu niestety nie pamiętam.

  • 7. Data: 2011-02-01 11:07:48
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > TV musi pozostać w
    > nieruszonym stanie podczas normalnej eksploatacji.

    W przypadku widgetu, o którym pisałem wcześniej możesz zrobić z TV
    prawie wszystko. Np. zablokować dowolne klawisze na pilocie lub
    podłączyć do przycisków własne funkcje. Niestety aplikację trzeba
    najpierw uruchomić przy pomocy pilota.

    Paweł

  • 8. Data: 2011-02-01 12:24:03
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >wszystko. Np. zablokować dowolne klawisze na pilocie lub podłączyć do
    >przycisków własne funkcje. Niestety aplikację trzeba najpierw uruchomić

    A może innym tropem ? dodać tuner satelitarny z lan, taki np Dreambox, z
    niego wyprowadzić sygnał włączenia który będzie włączał telewizor (z euro
    może), po lanie wtedy można kanały przewalać, wł/wył telewizor, a odbiornik
    IR w TV zaślepić.

  • 9. Data: 2011-02-01 14:56:13
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opóźnienia, ale to nie problem, bo to tylko by była praca w szczególnych
    > sytuacjach(obsługa wyjątku, jak np domofon do drzwi)

    Przypomniałem sobie, ze chyba niektóre Sharpy mają wejście RS-232. W
    pierwszej z brzegu instrukcji obsługi ściągniętej ze strony producenta
    (LC-40LE820E) jest tabelka z opisem komend dostępnych przez ten interfejs
    oraz format komunikacji.

  • 10. Data: 2011-02-01 17:24:48
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ii8dgr$e0r$...@n...news.atman.pl,
    Albercik <n...@g...pl> nastukał:
    > Hej
    >
    > Mam pytanie czy w przyrodzie występują TV które można sterować "po
    > kablu"(RS, ethernet, whatever)

    moja plazma LG 50ps8000 ma mozliwośc sterowania po RSie. możesz nawet
    postawic ich setke w sieci i po ustawieniu ID sterować tylko tym co chcesz.
    protokół opisany w instrukcji. programik do sterowania jest na elektrodzie.

    --
    VSS