  • 41. Data: 2012-09-30 15:17:27
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 16:22, Jasio pisze:

    > w instrukcji 15w40
    > po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam
    > traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał jeździć
    > praktycznie codziennie.

    Widocznie tak ma być.15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40
    stopni a ty opowiadasz o -20

  • 42. Data: 2012-09-30 15:23:35
    Od: tÎż

    ojciecc wrote:

    > Kto jest trolem według Ciebie, ja czy on?;] może oboje?

    Przede wszystkim troll Artur (jak sam przydomek wzkazuje). A czy Ty
    także, to już nie pamiętam. ;)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 43. Data: 2012-09-30 15:27:08
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 10:40, Irek N. pisze:

    > No właśnie poszukałem, ale nic nie widać ciekawego. Może od spodu, ale
    > kanału nie mam. 2003/4 rocznik D5 jeśli to coś pomoże.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Tak wyglada u Ciebie obudowa filtra oleju
    http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju-volvo-d5-163p
    s-s60-v70-03r-i2621549771.html

  • 44. Data: 2012-09-30 15:45:16
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40 stopni a ty
    > opowiadasz o -20

    ojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan
    gadasz straszne...

  • 45. Data: 2012-09-30 16:22:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ojciecc wrote:
    > W instrukcji Peugota jest napisane wyraźnie rodzaje oleju z
    > producentem i modelem włącznie 10W40 (więc nie same oznaczenie
    > lepkości i temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne
    > oleje wypuszczać do różnych nacji samochodów np do niemieckich do
    > francuskich.

    Buachachacha...

    ociec i ty sie na takei plewy marketingowe łapiesz?

  • 46. Data: 2012-09-30 17:50:46
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 15:45, M1SLQ pisze:

    > ojjj... radzę doczytać przed sianiem zamętu w Usenecie... Bzdury Waćpan
    > gadasz straszne...
    konkretnie?

  • 47. Data: 2012-09-30 18:06:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-09-30 15:13, ojciecc pisze:
    (...)
    > Skąd wiesz jaki chłop ma olej 15w40 zalany, skąd wiesz że typowy, jaki
    > to jest typowy? Czy typowy to jest mobil o oznaczeniu 15w40 czy castrol
    > z tesco z napisem 15w40 poza klasyfikacją, nawet na stronie producenta
    > go nie ma ale w Tesco jest.Szklana kula powiedziała?

    Zdaje się, że wszyscy wiedzą, tylko Ty wymyślasz jakieś cuda. No, ale
    to pewnie skutki tej szklanej kuli, która łączy z googlem.

    > W artykule i kilku innych miejscach pisze wyraźnie żeby starego grata
    > tym nie częstować bo 1.został zaprojektowany do mineralnego
    > 2.syntetyczny olej ma często dodatki czyszczące który odkleją nagar, ty
    > wiesz jednak lepiej. Lej śmiało do swojego.

    Czytaj, czytaj. Jak nie wiesz czym się różni mineralny od
    półsyntetycznego to może doczytaj, ale tak ze zrozumieniem.

> [...]
    > temperatury). Jak widziałeś nawet Platinum zaczął różne oleje wypuszczać
    > do różnych nacji samochodów np do niemieckich do francuskich.

    ROTFL - to się nadaje do złotej księgi cytatów. Łykasz te bzdury jak
    młody pelikan. Zresztą jak widzę nie tylko te.

  • 48. Data: 2012-09-30 18:50:08
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    > konkretnie?

    http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-o
    leju-np-10w30.html

    http://www.motofakty.pl/artykul/oleje-silnikowe-jak-
    dobierac.html

    http://www.bemeks.pl/index.php/tag/klasa-lepkosci-ol
    eju/

    http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.htm

    tak więc Twoje twierdzenie, że

    > 15w40 znaczy że zachowuje swoje parametry do -40

    nie jest prawdziwe.

    Wystarczająco konkretnie?

  • 49. Data: 2012-09-30 19:03:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ojciecc,

    Sunday, September 30, 2012, 5:50:46 PM, you wrote:

    > konkretnie?

    Konkretnie poczytaj. I dowiedz się, co znacza te liczby.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2012-09-30 20:00:54
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 18:50, M1SLQ pisze:

    > http://www.serwismajewscy.pl/porady/ogolne/lepkosc-o
> [...]
    "Na przykład: 10W30
    Oznacza to, że lepkość jest na 10W, gdy silnik jest zimny i 30, gdy
    silnik jest gorący."

    Co oznacza ze silnik jest zimny?Czy chodzi o zimny silnik w Chorwacji
    przy temp +35 stopni czy zimny silnik w Bieszczadach przy -35
    stopniach?Tego nie rozumiem!Proszę wytłumacz!

    Wystarczająco, hyle czoła.