    From: DK <c...@W...wroclaw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: zmiany w bgp dla GTS ?
    Date: Thu, 04 Sep 2014 11:58:05 +0200

    Użytkownik crazy bejbi napisał:

    > Zauważyliście zmiany jakie od mniej więcej miesiąca są w routingu bgp
    > przez GTS ? Ostatnio mi się zaczynają stopniowo łącza nudzić, a przez
    > GTS leci najwięcej ruchu i cały czas coraz więcej.
    >

    > Też to zauważacie ?

    Tak, GTS pod nowymi rządami i po integracji z GTS CE zmienił politykę
    ruchu na otwartą (otwarci we wszystkich IX-ach, a są w wielu
    europejskich), skutek taki, że obecnie dużo więcej ruchu przez nich
    idzie niż wcześniej. Niestety jest też zmiana na minus, jako AS5588 nie
    udostępniają praktycznie żadnych community do sterowania ruchem. To
    znaczy teoretycznie jakieś tam udostępniają: "do not announce this route
    to all upstreams and peers" oraz "do not announce this route to all
    upstreams", co nie pozwala na nic sensownego. Bardzo chcą, żeby klient
    zostawiał u nich jak najwięcej ruchu.