  • 1. Data: 2014-09-04 00:40:54
    Temat: zmiany w bgp dla GTS ?
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Witam,

    Zauważyliście zmiany jakie od mniej więcej miesiąca są w routingu bgp
    przez GTS ? Ostatnio mi się zaczynają stopniowo łącza nudzić, a przez
    GTS leci najwięcej ruchu i cały czas coraz więcej.

    Taką zmianę zauważyłem koło 14-15 lipca. Do tej pory Exatel miał niezłe
    ścieżki, a ostatnio utylizacja Exatela spadła bardzo mocno.

    Też to zauważacie ?

    Wojtek

    --
    polecam solidny polski hosting:
    ========== www.smarthost.pl ===

  • 2. Data: 2014-09-04 11:58:05
    Temat: Re: zmiany w bgp dla GTS ?
    Od: DK <c...@W...wroclaw.pl>

    Użytkownik crazy bejbi napisał:

> [...]
    > przez GTS ? Ostatnio mi się zaczynają stopniowo łącza nudzić, a przez
    > GTS leci najwięcej ruchu i cały czas coraz więcej.

    Tak, GTS pod nowymi rządami i po integracji z GTS CE zmienił politykę
    ruchu na otwartą (otwarci we wszystkich IX-ach, a są w wielu
    europejskich), skutek taki, że obecnie dużo więcej ruchu przez nich
    idzie niż wcześniej. Niestety jest też zmiana na minus, jako AS5588 nie
    udostępniają praktycznie żadnych community do sterowania ruchem. To
    znaczy teoretycznie jakieś tam udostępniają: "do not announce this route
    to all upstreams and peers" oraz "do not announce this route to all
    upstreams", co nie pozwala na nic sensownego. Bardzo chcą, żeby klient
    zostawiał u nich jak najwięcej ruchu.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-09-08 06:52:26
    Od: Pawel Rybczyk <p...@b...com>

    On 09/04/2014 11:58 AM, DK wrote:

> [...]
    > to all upstreams and peers" oraz "do not announce this route to all
    > upstreams", co nie pozwala na nic sensownego. Bardzo chcą, żeby klient

    Hej,
    Może zainteresuje was narzędzie, które tworzymy w Border 6. Jest to
    automat dla inżynierii ruchu WAN mający na celu kierować ruchem w
    oparciu o dodatkowe parametry, a nie tylko informację którą rozgłasza
    dostawca. Mierzymy RTD, packet loss dla dostępu do subnetów z którymi
    wymieniacie najwięcej danych via każde łącze. Można ustawić LB między
    upstream providerami lub automatycznie kreować politykę na brzegu i
    wybierać zawsze najszybsze łącze dla danego celu.

    Jeżeli temat dla was ciekawy to proszę o kontakt. Chętnie przekaże
    szczegóły.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2014-09-08 08:41:45
    Od: XJL <X...@w...pl.invalid>

    W dniu 08.09.2014 o 06:52, Pawel Rybczyk pisze:
    > Jeżeli temat dla was ciekawy to proszę o kontakt. Chętnie przekaże
    > szczegóły.

    Przekaż je proszę tu, jak to się łączy z BGP (łączy się w ogóle) i czy
    pozwala wpływać na ruch przychodzący?

  • 5. Data: 2014-09-08 11:36:28
    Od: Pawel Rybczyk <p...@b...com>

    On 09/08/2014 08:41 AM, XJL wrote:

    > Przekaż je proszę tu, jak to się łączy z BGP (łączy się w ogóle) i czy
    > pozwala wpływać na ruch przychodzący?

    Witam,
    Nasze rozwiązanie nazywa się Non-Stop Internet (NSI). NSI zbiera
    statystyki na temat ruchu (sFlow/NetFlow/jFlow) i generuje listę
    najważniejszych sieci (największy wolumen ruchu). Następnie dla każdego
    z prefiksów generuje testy via dostępne tranzyty. Testy pozwalają
    określić aktualną jakość łącz ISP w kontekście zdalnego prefiksu/ASN
    (latency, packet loss). Na podstawie zebranych danych zmieniamy routing
    na brzegu. Dla ruchu wychodzącego wpływamy na next-hop danego prefiksu.
    Kanałem komunikacyjnym dla tego sterowania jest sesja iBGP zestawiona
    pomiędzy routerem brzegowym a NSI. W przypadku ruchu przychodzącego
    możemy wykonywać prepending.

    Całość jest zarządzana przez www z zestawem raportów i statystyk oraz
    dodatkowych narzędzi diagnostycznych.

    Poniżej odnośnik do broszury informacyjnej:
    http://www.border6.com/files/Border6_NSI_en.pdf

    Jeżeli macie jakieś pytania szczegółowe to proszę o kontakt mailowy.
    Istnieje możliwość bezpłatnych testów lub prezentacji zdalnej (live demo).

    W dniach 29-30 września będziemy na konferencji PLNOG. Jeżeli ktoś z was
    się wybiera to zachęcam do odwiedzenia naszego stanowiska.

    Pozdrawiam,
    Paweł