  • Data: 2020-04-07 12:20:23
    Temat: Re: zmienić opony czy nie zmieniać
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, ja wskazuję tylko, że skoro już istnieją jakieś odgórne dyrektywy
    > żeby czegoś nie robić, to nie ma sensu kopać się z koniem. A tym
    > bardziej zmyślać historyjek o bezpieczeństwie. Po co narażać się na
    > jakieś durne kontrole, i marnować czas służb, które w tym czasie być
    > może mogłyby zająć się jakoś pożyteczniej?

    Właśnie tu jest pies pogrzebany - te odgórne dyrektywy dopuszczają od
    groma interpretacji. Gdyby przepisy były konkretne - nie ma sprawy. Jest
    konkretny zakaz wchodzenia do parków czy lasów państwowych - OK (mimo że
    to imho kretynizm). Jest także ogólny zakaz przemieszczania się, ale z
    licznymi wyjątkami i jeden jest wysoce niekonkretny, z tymi
    nieszczęsnymi niezbędnymi sprawami życia codziennego. Nie powinno być
    tak, że w tym przypadku interpretacją przepisów zajmują się bezimienni
    urzędnicy (że np. można jednorazowo uprawiać sport), a ostateczne słowo
    jest za widzimisię patrolu milicjantów. To nie ja marnuję czas służb,
    tylko władza, która nie potrafi wydać jednoznacznego rozporządzenia.