  • 51. Data: 2016-04-05 13:45:49
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup
    alid...
    > Hello SW3,

    a,16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI2
    5wzKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > W rozporzadzeniu jest mniej wiecej taki sam.

    > No coz - mozna to nazwac lukiem.
    > Ale widzialem chyba i lagodniejsze, tzn o wiekszym promieniu.

    > Tu z kolei wyglada prawie jak lamana - mimo, ze zakret lagodny
    > https://www.google.pl/maps/@50.8288409,17.421966,3a,
    75y,29.93h,88.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxrHuYqwL-QuPEda
    9ExaEjA!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Trochę wyżej podano taki link:
    https://www.google.pl/maps/@52.0927223,21.157099,3a,
    75y,137.74h,87.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKnoXK_d9ez6g8
    TcIvPgcWg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=pl
    nijak nie przystający do rzeczywistości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2016-04-05 13:50:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ignacy wrote:

    > Użytkownik "sirapacz" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jest obowiązek sygnalizowania ZAMIARU ZMIANY KIERUNKU JAZDY,
    > czyli kierowca jadąc ma obowiązek sygnalizować wystarczająco wcześnie
    > przed miejscem w którym wykona manewr zmiany kierunku jazdy.
    > Jest miejsce gdzie kierowca ma DO WYBORU: jechać w prawo, w lewo, na wprost,
    > na ukos i to trzeba wcześniej zasygnalizować.
    > Oczywiście, jazdy na wprost nie sygnalizuje się.

    przy twojej interpretacji należałoby mrugać na każdym zakręcie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 53. Data: 2016-04-05 13:51:34
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy. Poszukaj.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ignacy wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1293722550.20160404230456@pik-net.pl.invalid...

    > Sprawdź w słowniku j. polskiego co oznaczają poszczególne słowa,
    > a następnie odnieś to do całości.

    dawaj swoją definicję. Chętnie się pośmieję

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 54. Data: 2016-04-05 13:52:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    sirapacz wrote:

    16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI25w
    zKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > tutaj ja bym nie włączał kierunkowskazu. ba! uważam, że ten znak nie
    > powinien tam stać.
    >
    > a w tym przypadku (to moje watpliwe skrzyzowanie)?
    > https://www.google.pl/maps/place/Jab%C5%82oniowa,+05
    -520+S%C5%82omczyn/@52.064235,21.1524646,3a,60y,138.
    83h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZiYApiefF5aZ1EktZ5XKmg!2
    e0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x47192913557ec54d:0x294
    e2fb0ee2c5a25

    tu nie ma psaów wymalowanych więc wypadałoby mrugać

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2016-04-05 13:53:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Miroo wrote:

    > Nawet na takim skrzyżowaniu?
    > http://brd.edu.pl/sytuacje/tabliczka2.jpg

    to jest niestety przykład jak nie powinny być oznakowane skrzyżowania

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 56. Data: 2016-04-05 13:55:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Dyskusyjna sytuacja. Ja bym migał, gdyby na podporz. stał jakiś samochód.
    > Przy zjeździe raczej zawsze.

    no i wlasnie widze nie tylko ja mam wątpliwości bo malutki flejmik się z
    pozoru błahego powodu zrobił...
    najgorsze jest to, że ogólnie nikt nie wie co oznacza i jak należy
    intepretować znaki drogowe z których korzystamy na co dzień.

  • 57. Data: 2016-04-05 13:59:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    i6656!4m2!3m1!1s0x47192913557ec54d:0x294e2fb0ee2c5a2
    5

    > tu nie ma psaów wymalowanych więc wypadałoby mrugać

    toteż mrugam bo obawiam się błędnej interpretacji samochodu z
    podporządkowanej i wjechania mi w bok mimo, że ja na pierwszeństwie
    jestem.... ale to zdrowy rozsądek a mnie chodzi o zgodność z przepisami.

  • 58. Data: 2016-04-05 14:03:09
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy KTO MOŻE WYDAĆ OFICJALNĄ INTERPRETACJĘ?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    skoro wszyscy nie wiemy jak powinno byc to może uderzyć do źródła i
    podrzucić zdjęcia skrzyżowań?
    kto może wydać opinię? Ruch drogowy policji czy WORD? Jeden WORD nawet
    oferuje interpretacje dla osób prawnych za pieniądze.
    sir

  • 59. Data: 2016-04-05 14:03:49
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    > w takim razie odnies sie do tej lokalizacji:
    > https://www.google.pl/maps/@52.0927223,21.157099,3a,
    75y,137.74h,87.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKnoXK_d9ez6g8
    TcIvPgcWg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=pl
    > wg ciebie powinienem tu migać w lewo?
    > nikt tu nie miga i nawet droga jest wyprofilowana jakby tej
    > podporzadkowanej nigdy nie bylo.
    >
    > wg ciebie na skrzyzowaniu gdzie wczesniej link dalem powinienem migać -
    > więc jak tu skoro znak jest identyczny jak i uklad drog? wg ciebie bez
    > kierunkowskazu powinienem pojechac jedynie w podporzadkowaną

    Na tym skrzyżowaniu sygnalizowanie w lewo mogło by
    oznaczać tylko zamiar wjazdu do nieruchomości.

    Należy popatrzeć na to z miejsca kierowcy,
    w którym miejscu kierowca musi rozpocząć manewr
    zmiany kierunku jazdy.
    To miejsce jest przy zjeździe w drogę podporzadkowaną,
    czyli praktycznie jest to zmiana kierunku jazdy w prawo.
    Jazda drogą główną jest w tym miejscu jazdą na wprost.

    Na skrzyżowaniu z linku poprzedniego inaczej to wygląda,
    bo tam wybór jest pomiędzy dalszą jazdą na wprost,
    a zmianą kierunku jazdy w lewo.

  • 60. Data: 2016-04-05 14:05:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > To akurat moze byc przypadek T6a. Droga glowna skreca, wiec pas
    > wymalowano zgodnie z jej przebiegiem.
    >
    > Nie masz obowiazku ... hm. Wprowadzasz w lekki blad innych.
    >
    > ALe na "nie mam obowiazku" poprosimy o cytat z ustawy, bo jesli nie ma
    > definicji, to nalezy stosowac znaczenie ogolne, a jak wiadomo - zakret
    > sluzy do zmiany kierunku :-)

    formalnie nie zmieniam kierunku bo jadę cały czas moim własnym pasem.
    Ale cały czas piszę, że jest rozjazd między przepisami, sposobem
    oznakowania skrzyzowań a rzeczywistością i kulturą jazdy.
    Niestety wielu kierowców olewa innych jeśli nie sa do tego zmuszani
    knutem przepisów. A potem jęczą, zę policja ściga za nieprzestrzeganie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?