  • 1. Data: 2012-06-12 22:58:23
    Temat: znoszenie przy hamowaniu
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Jakie mogą być przyczyny znoszenia podczas hamowania?

    Podczas hamowania w mieście przy małych prędkościach
    50-60 km/h - nie zauważalne.

    Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta
    przy zdjęciu nogi z hamulca.

    Co może być nie tak?

  • 2. Data: 2012-06-12 23:06:07
    Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauważalne.
    >
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    tuleje wahacza? (jednego)

  • 3. Data: 2012-06-12 23:06:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    megrims w <news:jr8ahg$2nr$1@usenet.news.interia.pl>:

> [...]

    > 50-60 km/h - nie zauważalne.

    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    stosunek projektowanej prędkości, gęstości i pochylenia nawierzchni, oraz
    ciśnienia do faktycznych

    --
    Tomasz Nycz

  • 4. Data: 2012-06-12 23:09:23
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 12-06-2012 22:58, megrims pisze:
> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauważalne.
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    Przyczyn może być bardzo wiele ;)
    A jakie auto?

    --
    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-06-12 23:19:29
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauważalne.
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    Jakieś minimalne wibracje na kierownicę wpadają ?
    Jeśli tak - na 100 % elementy gumowe zawieszenia ...

    Jeśli nie - pierdyliard innych przyczyn.

  • 6. Data: 2012-06-12 23:24:44
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauważalne.
    >
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    np. zapieczone prowadnice zacisku. wtedy tylko jeden klocek hamuje i
    sila hamowania jest mniejsza niz w drugim kole.

    np. zapieczony tlok w zacisku. wtedy - j.w.

  • 7. Data: 2012-06-13 07:37:50
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > tuleje wahacza? (jednego)

    gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca
    (czyli ściąganie w przeciwna stronę)
    to by potwierdzało tuleję.

  • 8. Data: 2012-06-13 08:27:43
    Od: grzech <z...@g...com>

    > gdyby przy przyspieszaniu był efekt taki jak przy zdjęciu nogi z hamulca
    > (czyli ściąganie w przeciwna stronę)
    > to by potwierdzało tuleję.

    albo zbieżność

  • 9. Data: 2012-06-13 08:51:41
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    megrims nabazgrał(a):

> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauważalne.
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    Najtańsza wersja to nierówne ciśnienie w oponach .. potem już loteria.

  • 10. Data: 2012-06-13 10:25:12
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    megrims <m...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > 50-60 km/h - nie zauwaĹźalne.
    >
    > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
    > po rozpoczęciu hamowania o w drugą stronę korekta

    wahacz, lub elementy dookoła - testowane 2x

    jak auto spadnie z czegoś lub bardzo bardzo mocno się uderzy
    kołem się to dzieje. (dużo mocniej niz uszkodzenie opony).