  • Data: 2017-10-17 00:41:53
    Temat: Re: "zwornik" zamiast baterii AA
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan JaNus napisał:

    > Hm, gdyby gdzieś oferowano gotowe, to pewnie ich wytwarzanie byłoby
    > zoptymalizowane użytkowo / kosztowo, więc można by się chyba spodziewać
    > ceny dość umiarkowanej, nawet wliczając koszty wysyłki (z Alledrogo).

    To ja przypomnę historię płyt głównych z epoki 386. Pamięć cache była
    wtedy w zewnętrznych układach scalonych, które można było dołączać
    (bądź nie) o różnych pojemnościach. Producenci płyt lutowali podstawki,
    które dało się opcjonalnie obsadzić pamięciami. Handlowcy szybko
    zauważyli, że klienci nie lubią płyt z pustymi podstawkami, bo wydają
    się im wybrakowane. Produkowano więc same plastikowe obudowy bez
    krzemu w środku, opisywane czasem jako 0KB. Handlowcy jednak woleli
    sprzedawać to jako "płyty z pamięcią wirtualną". Potrafiły one
    osiągnąć wyższą cenę od tych z realna pamięcią, bowiem buzzword
    "wirtualny" był wtedy na topie -- warto było trochę dopłacić by mieć
    pamięć wirtualną zamiast zwykłej.

    --
    Jarek