    Subject: Re: "zwornik" zamiast baterii AA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Tue, 17 Oct 2017 10:40:14 +0200

    W dniu 2017-10-17 o 00:22, JaNus pisze:

    > Hm, gdyby gdzieś oferowano gotowe, to pewnie ich wytwarzanie byłoby
    > zoptymalizowane użytkowo / kosztowo, więc można by się chyba spodziewać
    > ceny dość umiarkowanej, nawet wliczając koszty wysyłki (z Alledrogo).

    Jakbyś chciał R14 albo R20 to bez problemu adaptery do R6, ale
    mniejszych nie widziałem.

    > Natomiast jak pójdę zawracać d***  tokarzowi, to pewnie za zestaw 6
    > sztuk (tyle od bidy znajdzie u mnie zastosowanie) zaśpiewałby ze 3
    > stówki, może trochę mniej.
    >
    > Ktoś proponował zastosować (po drobnych przeróbkach) zużyte ogniwa.
    > Niestety miałoby to taką "zaletę", że prędzej czy później mogłyby one
    > się zbuntować: rozszczelnienie, i wyciek zagroziłyby bateriom
    > "nieudawanym".

    Dlatego należy je najpierw rozszczelnić i opróżnić. Oczywiście z
    zachowaniem przepisów dotyczących BHP i ochrony środowiska.

    > Chyba najlepsze będą śrubki, tylko muszę utrafić na odpowiednią długość
    > (nie mniej niż 50 mm), zaś średnica miałaby granicę górną dość (jak na
    > taką długość) niewielką, 5 mm. Najlepiej z mosiądzu, jak mi się wydaje,
    > chyba żeby trafić w idealne wymiary, i cięcie byłoby zbędne.

    A mnie się takie coś pokazało na allegro:
    http://allegro.pl/m5-nakretka-samohamowna-kolpakowa-
    nierdzewna-5szt-i6092196812.html
    Nierdzewka to może nie jest najlepszy materiał w tym miejscu (na plus
    baterii) i nie wiem czy wymiar dobry, ale zdaje mi się że jakieś
    bardziej "śliskie" też są. Myślę, że po prostu trzeba się wybrać do
    jakiejś Castoramy czy Leroya albo lepiej sklepu ze śrubami różnymi i
    pokombinować. I ewentualnie z suwmiarką do jakiegoś papierniczego po
    pisaki czy coś koło tego ;)

    Pozdrawiam

    DD