  • 1. Data: 2014-12-15 08:03:43
    Temat: Regulacja jasności podświetlenia ekranu w nowych telefonach
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Zauważyliście, że w najnowszych modelach telefonów (np. Samsung Galaxy S4, S5)
    producent
    zastosował cwany sposób na regulację jasności podświetlenia, tzn. stosując sterowanie
    LED-ów
    podświetlenia przebiegiem prostokątnym z regulowanym współczynnikiem wypełnienia
    (PWM)
    z częstotliwością na tyle dużą, żeby nie było widać migotania obrazu. Im większy
    współczynnik
    wypełnienia, tym dla naszego mózgu obraz wydaje się jaśniejszy. Ma to jedną istotną
    wadę:
    oczy użytkownika telefonu w momentach załączenia LED-ów są oślepiane ich pełną mocą
    światła!
    Taka mała wypalarka siatkówki oka. Niby ustawimy sobie małą jasność, a tak naprawdę
    oczy
    dostają pełną moc światła LED-ów. Na pewno będę unikał zakupu telefonu z takim
    wynalazkiem.
    Co ciekawe, w Galaxy S3 nie zastosowali tego "patentu".
    Ten sposób sterowania jest też stosowany w laptopach, TV, a teraz przeszło na
    komórki.
    I jeszcze producent się chwali, jaki to ma zaj...ty obraz w swoim telefonie/lapku/TV.
    Ale co go to
    obchodzi, że użytkownika będa bolaly oczy po dłuższym korzystaniu z urządzenia, niech
    sobie
    myśli, że to z innego powodu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 2. Data: 2014-12-15 20:52:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marek wrote:
> [...]
    > tak naprawdę oczy
    > dostają pełną moc światła LED-ów. Na pewno będę unikał zakupu telefonu z

    Marek, większość współczesnych monitorów komputerowych tak ma.
    Dlatego nie nadają się do długotrwałego przesiadywania przed monitorem w
    przyciemnionym pokoju. W jasno oświetlonym biurze korporacji to nie ma
    takiego znaczenia, ponieważ w koło jest jasno i oko ma zwężoną
    "przysłonę", a ekran świeci z jasności zbliżoną do pełnej, więc defacto
    LEDy świecą równo cały czas. Ale posiedź przed tanim monitorem LED kilka
    godzin w pomieszczeniu z przytłumionym światłem, oczy pieką. A posiedź
    tak kilka lat codziennie?
    Akurat telefon, to jest urządzenie w które wpatrujemy się stosunkowo
    krótko. Ale monitor komputerowy dla wielu ludzi, to jest rzecz, na
    której ich wzrok spoczywa przez większą połowę życia :-)

  • 3. Data: 2014-12-15 23:14:17
    Temat: Re: Regulacja jasności podświetlenia
    Od: ot i macie pustaki swoj wasalizm i dupolizm <p...@i...the.ass.invalid>

    Marek wrote:
    > Taka mała wypalarka siatkówki oka. Niby ustawimy sobie małą jasność, a tak naprawdę
    oczy
    > dostają pełną moc światła LED-ów.

    Jasny pieron odkryl Mongolie! Technika zasilania zmienna szerokoscia
    impulsu jest stosowana od momentu wynalezienia light-emitting diode!

    --
    _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/ _/
    _/ _/ _/ _/ _/ http://pl.vc/49fw9 _/ _/ _/ _/ _/

  • 4. Data: 2014-12-16 10:20:13
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości
    > Akurat telefon, to jest urządzenie w które wpatrujemy się stosunkowo krótko. Ale
    monitor komputerowy dla wielu ludzi, to jest
    > rzecz, na której ich wzrok spoczywa przez większą połowę życia :-)

    A co mają zrobić ci, którzy na smartfonie, najczęściej podczas długiej
    podróży, surfują godzinami po necie albo grają w gierki? Jedyne, co im
    pozostanie, to ustawienie jasności na maxa (LED-y nie są przełączane),
    bo oko się szybko "dostroi" do takiej (tak naprawdę) stałej jasności
    i nie jest ogłupiane przez przełączanie LED-ów.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 5. Data: 2014-12-16 11:05:54
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Marek wrote:

> [...]
    > bo oko się szybko "dostroi" do takiej (tak naprawdę) stałej jasności
    > i nie jest ogłupiane przez przełączanie LED-ów.

    Zamiast grać w gierki, mogą czytać książkę - nie będzie wypalania oczu i
    pożytek będzie większy.
    Kilkugodzinna nawet podróż to nadal pikuś w porównaniu z codzienną
    wielogodzinną pracą polegającą na patrzeniu na ekran komputera.

  • 6. Data: 2014-12-16 11:35:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Poldek wrote:

    > Zamiast grać w gierki, mogą czytać książkę - nie będzie wypalania oczu i
    > pożytek będzie większy.

    czytanie książki na telefonie przez wiele godzin? kup sobie kindla

    > Kilkugodzinna nawet podróż to nadal pikuś w porównaniu z codzienną
    > wielogodzinną pracą polegającą na patrzeniu na ekran komputera.

    biedaki. LEDy im szkodzą. Dobrze, zę moje oczy o tym nie wiedzą
    doświadczone dziesiątkami lat pracy na monitorach CRT

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-12-16 13:47:37
    Od: KOMTUR <k...@o...pl>

    W dniu 2014-12-16 o 11:35, masti pisze:

    > czytanie książki na telefonie przez wiele godzin? kup sobie kindla

    Kolega chyba miał na myśli taką analogową książkę. Z papieru :)

    KOMTUR

  • 8. Data: 2014-12-16 15:14:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    KOMTUR wrote:

    > Kolega chyba miał na myśli taką analogową książkę. Z papieru :)

    a ona jest 3G czy LTE? ;)

  • 9. Data: 2014-12-16 15:31:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > a ona jest 3G czy LTE? ;)

    Może to być książka omawiająca 3G. O LTE jeszcze nie widziałem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2014-12-16 18:02:26