  • 1. Data: 2010-07-21 16:52:58
    Temat: Regulator balansu dla line-out
    Od: Netx <n...@g...pl>

    Potrzebuję wykonać regulator balansu dla słuchawek. Słuchawki
    bezprzewodowe (wejście line-in) podłączone mam do wyjścia
    telewizora "system audio". Kłopot jest taki że chciałbym
    *delikatnie* skorygować balans. Niestety regulacja balansu
    telewizora wpływa tylko na jego głośniki a nie na wyjście
    "system audio" (z którego korzystam) i nie na wyjście
    słuchawkowe.
    W związku z tym mam pytanie jak w prosty sposób wyregulować
    balans? Czy muszę kupować jakiś korektor/wzmacniacz czy da
    się to zrobić potencjometrem - *jakiej wartości* i mocy?
    Najlepiej aby jakość dźwięku nie uległa pogorszeniu. Jeśli
    potencjometr to czy musi być jakiejś większej mocy czy każdy
    standardowy z prętem na gałkę lub suwakowy będzie OK?
    Wbudowałbym go w przedłużacz słuchawkowy podłączany między TV
    a wejście nadajnika słuchawek.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2010-07-22 05:35:37
    Temat: Re: Regulator balansu dla line-out
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    W zupełności wystarczy jeden potencjometr włączony w kanał, który gra
    obecnie głośniej. Moc bez znaczenia - to jest sygnał bardzo małej mocy.
    Jakiś 47kOm logarytmiczny będzie odpowiedni.