  • Data: 2015-09-29 11:17:58
    Temat: Regulator fazowy a grupowy
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pytanko odnośnie pracy regulatora grupowego w porównaniu z fazowym
    (regulator na triaku). Odbiornikiem jest podajnik wibracyjny poruszany
    elektromagnesem z ruchomą zworą.
    Obecnie reguluję go regulatorem fazowym i działa w porządku.
    Zaproponowano mi w zamian za regulator fazowy regulator grupowy.
    Załączanie w zerze mnie przekonuje, że będzie lepsze niż zasilanie
    odbiornika indukcyjnego "byle jakim" przebiegiem, ale nie mam pojęcia,
    jak regulacja grupowa będzie w przypadku wibratora sprawdzać się w
    praktyce. Czy regulacja będzie płynna?
    Pytanie dodatkowe: czy regulator grupowy może zastąpić falownik w
    regulacji silnika asynchronicznego? Chodzi o regulację w wąskim zakresie
    obrotów - od powiedzmy 80 do 100% znamionowych.
    Jacek