  • 1. Data: 2015-09-29 11:17:58
    Temat: Regulator fazowy a grupowy
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam pytanko odnośnie pracy regulatora grupowego w porównaniu z fazowym
    (regulator na triaku). Odbiornikiem jest podajnik wibracyjny poruszany
    elektromagnesem z ruchomą zworą.
    Obecnie reguluję go regulatorem fazowym i działa w porządku.
    Zaproponowano mi w zamian za regulator fazowy regulator grupowy.
    Załączanie w zerze mnie przekonuje, że będzie lepsze niż zasilanie
    odbiornika indukcyjnego "byle jakim" przebiegiem, ale nie mam pojęcia,
    jak regulacja grupowa będzie w przypadku wibratora sprawdzać się w
    praktyce. Czy regulacja będzie płynna?
    Pytanie dodatkowe: czy regulator grupowy może zastąpić falownik w
    regulacji silnika asynchronicznego? Chodzi o regulację w wąskim zakresie
    obrotów - od powiedzmy 80 do 100% znamionowych.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-09-29 11:51:51
    Temat: Re: Regulator fazowy a grupowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Załączanie w zerze mnie przekonuje, że będzie lepsze niż zasilanie
    >odbiornika indukcyjnego "byle jakim" przebiegiem, ale nie mam

    Akurat w przypadku indukcyjnosci nie jest tak prosto i wlaczanie w
    zerze wcale nie jest takie dobre.

    >jak regulacja grupowa będzie w przypadku wibratora sprawdzać się w
    >praktyce. Czy regulacja będzie płynna?

    Cos mi sie widzi, ze kiepsko bedzie. To jest wlaczenie na pelna moc, a
    po chwili wylaczenie.
    I tak w kolko.

    >Pytanie dodatkowe: czy regulator grupowy może zastąpić falownik w
    >regulacji silnika asynchronicznego? Chodzi o regulację w wąskim
    >zakresie obrotów - od powiedzmy 80 do 100% znamionowych.

    Formalnie to kiepsko - wlasciwy jest jednak falownik.
    A szczegolnie grupowy - to jest wlaczanie i wylaczanie z cyklem rzedu
    sekundy.

    Ale w praktyce - przy silnikach mniejszej mocy fazowy dziala.
    Tylko znow uwaga - niektore typy potrafia byc wredne z obciazeniem
    indukcyjnym.

    J.

  • 3. Data: 2015-09-29 12:06:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-09-29 o 11:51, J.F. pisze:

> [...]
    > wcale nie jest takie dobre.

    > Cos mi sie widzi, ze kiepsko bedzie. To jest wlaczenie na pelna moc, a
    Nigdy tego nie widziałem w działaniu dlatego szukam kogoś z doświadczeniem.

    > Formalnie to kiepsko - wlasciwy jest jednak falownik.
    > A szczegolnie grupowy - to jest wlaczanie i wylaczanie z cyklem rzedu
    > sekundy.
    Falownik to minimum 700 zł a regulator 1/3 tego.

    > Ale w praktyce - przy silnikach mniejszej mocy fazowy dziala.
    > Tylko znow uwaga - niektore typy potrafia byc wredne z obciazeniem
    > indukcyjnym.
    No właśnie próbowałem z napędem 400W. Silnik - przekładnia - ustrojstwo.
    Po zwolnieniu o 10-15% silnik ponownie nie wystartuje.

    Jacek

  • 4. Data: 2015-09-29 15:40:54
    Od: 4...@g...com

    Elektromagnes ma wlasny przerywacz czy pracuje w takt sieci 50 Hz?

  • 5. Data: 2015-09-29 22:42:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-09-29 o 11:51, J.F. pisze:

    > Akurat w przypadku indukcyjnosci nie jest tak prosto i wlaczanie w zerze
    > wcale nie jest takie dobre.

    Lepiej wyłączać w zerze prądu, czy w zerze napięcia?
    Może poszukać jakiegoś innego punktu będącego ich kombinacją? ;)

    WM

  • 6. Data: 2015-09-30 10:10:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Lepiej wyłączać w zerze prądu, czy w zerze napięcia?

    Wylaczanie to triak/tyrystor zalatwia same w zerze pradu ... choc
    potem moze byc skok napiecia za szybki ...

    >Może poszukać jakiegoś innego punktu będącego ich kombinacją? ;)

    Ogolnie tak - w stanie ustalonym taka cewka ma prad przesuniety i
    przechodzi przez zero w pewnym momencie w stosunku do przebiegu
    napiecia ... i w tym momencie nalezaloby ja wlaczyc ...

    J.